Jag tog ett nakenbad på min imagenära beach...

Och TUR hade man...
 
 
 
... TACK gode Gud för det!
Klorofyllet är påfyllt igen, lusten att leva återuppstod.
 
När vi drog söderöver vart det mörkare och mörkare på himlen jämfört med stan.
Bah...
 
Men Yr visade SOL åt Klintehamnshållet och när vi kom till Kovik såg vi blå himmel ut mot havet.
Vi landade i Björkis och hann dricka varsinn halv kopp kaffe och sen började det spricka upp, efter en halvtimme såg det ut så här...
(mot solstolarna alle man... på däck...?)
 
 
... ytterligare en stund senare var det knallblått som ovan.
 
 
Vi var HELT solokvist på Björkis, bara två ungar i poolen och så vi, så ljuvligt.
 
 
Ja, det var bara att fräsa på!
Efter ett tag var jag överhettad, gick ner till havet och fick höra att det var badvänliga 22 grader i plurret.
Så jag dök i och simmade som en liten fisk.
 
 
 
Asså blir man lycklig igen eller blir man...?
Jo, det blir man.
 
 
 
Vartefter dagen gick så kom det lite mer folk, inte så jättemycket, men ändå...
 
Så sambon och jag tog med oss en liten filt och gick bort mot lyxvillorna längs stranden och la oss för oss själva nedanför ett av husens på det husets strand.
Jag låtsades en stund att det var jag som bodde där uppe i villan och att stranden var min...
Beordrade sambon att gå upp och sätta på grillen för jag började bli hungrig, sa att jag skulle komma upp och hjälpa till om en stund.
 
Jag tog ett nakenbad på min imagenära beach.
När jag kom upp såg jag att tanten som förmodligen äger och bor i huset var ute och påtade i rabatten.

Hm, ja, fint, där satt jag och soltorkade näck på hennes exklusiva beach.
Jag hade väl fått åberopa allemansrätten om det gått till domstol, förargelseväckande beteende = nakenbad.
Asch, ibland bara måste man, hon var så långt borta så hon såg nog inget ändå 
 
Vi lämnade Björkis vid 17-tiden. alldeles för tidigt om ni frågar mig efter två dagars soltorka, men sambon skulle jobba så bye-bye Björkis för idag.
 
Jag tog vovven istället och drog iväg på promenad...
 
 
 
... men det var varmt...
 
 
Milous tunga var som en slips nästan ner till marken...
 
 
Och kolla in vyn över stan när vi gick hem...
 
 
... blått, blått, blått vart man än såg.
 
Fårö imorgon...?
Let´s hope so.
 
Nä, jag startade dagen med lätt ångest över "snart-är-semestern-slut" och depp över att solen inte sken.
Men det gjorde den visst, söderöver.
Och så fick sambon och jag en helt egen dag ihop, det första på hela sommaren.
Lovely, vi har haft det jättemysigt.
 
Nu ska jag snart sova, vilken dag, sommaren har låååååång tid kvar att underhålla mig.
Jepp, och dom som längtar efter sticktröjor, höststormar och mys inomhus med tända ljus har jag bara en sak att säga:
Dock inte.
(alt: FUCK YOU)
 
Dock inte på vääääääääldigt lång tid till, för får jag bestämma håller detta i sig precis som förra sommaren ända in i september.
Nattinatti, vi ses imorgon igen, då blir det väl mer sol och bad!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0