Man har "sin" stad för sig själv igen...

Solen skiner än så länge...
Vi får väl se hur länge det håller i sig och OM det blir något strandliv idag.
Jag håller tummarna, jag vill ut.
 
Igår åt vi ju den där glassen...
 
 
 
 ... som var VÄLDIGT god vid första provsmakningen och jag kan meddela att den VAR LIKA GOD när den var helt klar och vi åt den till "SNL" igår.
Smakar precis som köpeglass, ingen smak av "hemmagjord glass med iskristaller" utan precis som maskinfixad glass.
 
Jag tog ut glassen efter 2 timmar och vispade runt med elvispen och sen in igen i frysen och lät den stå 1 tim och 45 minuter till.
Vispade igen och den blev helt perfekt!
Det var bara lakritsen som saknades för min del, men som jag skrev igår:
Det fixar jag till nästa gång.
 
Enda kruxet är väl att både jag och sonen kör laktosfritt i vanliga fall, eller ja inte vid glassätning men då äter man ju inte så mycket av mejeriprodukter utan bara litegrann och det brukar funka "smärtfritt".
 
Men igår åt vi mycket.
Och speciellt jag som ätit den där lakritsglassen också, ja, magen är lite "bullrig" idag (vaknade av det) så att säga och på sonen blev det redan igår.
Men...
Vi kör "Lactrase" innan nästa laddning mjukglass så klarar vi oss fintfint!
 
Ja, så där satt vi mitt i natten och mulade glass så nej...
Jag kom inte i säng i tid inatt heller.
Det börjar närma sig och jag kommer vara död om inte jag somnar i tid på tisdag, jag har smått ångest.
För det mesta.
 
Ja, dags för lite fix här hemma i vanlig ordning, måste ringa lite samtal också och så får vi väl se hur resten av dagen blir vad gäller vädret.
 
Det som slog mig nu var att Medeltidsveckan går in på sin sista dag idag och jag har inte varit på stan EN ENDA DAG och sett medeltidsfirare.
Ingenting har jag sett eller jo, tältlägret på håll, annars har jag klarat mig bra.
Idag är sista dagen av turistinvasionen och sen kommer stan att DÖ.
 
Fullkomligt tömmas på turister och möljigtvis lämna kvar några efterslätrare, men annars bli rätt öde och man har "sin" stad för sig själv igen.
Få ha stränderna för sig själv.
Jag säger som jag brukar:
Gud så skönt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0