Sista festen med gänget...

Saker du kanske inte visste om mig...
 
 
 
... men jag är lite spexig av mig!
Här låtsas jag att jag kan spela gitarr, kul va?
 
Min mamma ska fota mig i min nya klänning men...
 
 
... missar helt målet (dvs få med mitt huvud) och lyckas bara fota min nysydda fjärilsklänning.
 
Och nu över till "Prisutdelarkvällen"/ "Sista kvällen med gänget" innan Nybyggarna åkte hem.
Bildbonanza utlovas.
Så blev det så att vi bestämde att vi skulle äta på Isola Bella och dit drog hela svänggänget...
 
 
... under dagen hade den STORA Larsson-cupen i golf gått av stapeln så det skulle firas och prisutdelas rejält.
 
När jag, morsan och sonen kom till restaurangen fick vi en GLAD överraskning:
Oljebaronen hade lämnat Kongsvinger igen och tagit med sig Moster M och kommit tillbaka till öin!
Kan väl misstänka att inlandet i Norge tog långsamt livet av dom i hettan så dom var tvungna att komma hit igen!
 
Jag och sambon...
 
 
 
 
Och jag hade haft två bråda dagar att LETA efter "en sak".
Jag hade sprungit och letat i fyra affärer på torsdagen och tre affärer på fredagen innan festen gick av stapeln, men jag hittade inte vad jag sökte.
 
Jag skulle nämligen dela ut ett pris efter att jag och sambon spånat några dagar innan festen och han hade gett mig en idé:
Ett pris som jag jag tänkte dela ut och som jag döpte till "Årets solstolle i släkten Larsson"!
 
Men jag hittade inte vad jag sökte i affärerna som sagt, fast när jag sitter och väntar på att maten ska komma in, fick jag en snilleblixt:
Jag hade inte varit på Hantverksgården som bara låg ett stenkast bort.

Jag lättade från bordet, frågade servitrisen hur länge det skulle ta innan maten kom in, 15-20 minuter sa hon, jag drog järnet och klapprade iväg på höga klackar OCH FANN PRECIS vad jag letat efter i två dagar:
En liten prisbuckla!
 
När tillfälle gavs och det snackades om den där jäkla solningen och sololjorna igen, då var det dags för TAL och kvällens första prisutdelning "Årets Solstolle".
 
 
Och jag hade såklart redan bestämt vem som skulle få den, det fanns ju bara ett val liksom...
Han den där "Coca cola-mannen".
 
 
 
Ja, är man så galen så man smörjer in sig med coca cola för att få en brunare mage än mig, då borde jag skämmas om inte Idolen skulle ha vunnit priset!

Och se så glad han blev!?
Idolen förklarade snabbt att nu behövde han inte träna någe mer inför den årliga golftävligen i släkten, nu kunde han bara ta det lugnt hela sommaren, ligga på en solstol och försöka behålla vandringspokalen för "Årets Solstolle" i släkten istället.
 
Ja, jag kände liksom också att vad fanns det för pris för oss som inte spelar golf?
Vi måste ju kunna få vinna något pris vi också, så till nästa år har man kanske chansen att vinna DENNA bucklan om man har tur...?
Även om man nu solar med faktor 30.
 
 
Jag och sonen...
 
 
Och när maten var uppäten, jag tog förövrigt en kycklingpasta som inte gick av för hackor kan jag meddela.
Så var det dags för nästa prisutdelning:
Trofén för Larsson-cupen!
 
 
Oljebaronen som agerat domare under dagen var prisutdelare för detta pris...
 
 
... och vinnare av detta prestigefyllda pris var hans lillebror, min morbror nr. 2:
Kommissarie Larsson!
 
 
Han hade varit supertaggad sen hur-länge-som-helst tillbaka och har en vinnarskalle av guds nåde som den rutinerade idrottsman han alltid varit!
Men som sambon sa:
- Alla var taggade, alla spelade DÅLIGT, bara det att Kommissarie Larsson spelade MINST dåligt.
 
(Eh, okej...?
Jag trodde man spelade bra om man vann, men tydligen inte då...?
Eller var sambon bara en dålig förlorare?)
 
Vi andra fick dessutom lite skvaller från Nybyggarkussen om att läget hade varit väldigt spänt när klanen hade mötts upp på morgonkvisten ute på När golfbana, dom hade knappt hälsat utan mest muttrat åt varandra.

(Jisses, det var till att vara vinnarskallar hela bunten, prisbucklan verkar ha förändrat tävligen något enormt...)
 
Var och en gick till sin lilla plätt och värmde upp, något snack förkom inte utan stämningen var tryckt och tyst.
Alla höll sig på sin kant.
Spänningen låg i luften tydligen, kussen tyckte det var ytterst underhållande och det tyckte vi också när vi fick höra om dynamiken de tävlande emellan.

GLAD morbror var det i alla fall, han skulle ställa priset på öppna spisen och götta sig ett helt år nu till nästa tävling...
 
 
Skumpa fick han också, Oljebaronen hade tänkt på allt!
 
Tvåa kom Syster-Ysters man som jag nu döpt till "Knäskadan".
Även han fick skumpa och dom där jättedyra golfbollarna från den där jätteexklusiva (host, host...)  affären Lidl...
 
 
Trea kom sambon...
 
 
... och sist av alla kom Idolen, men han hade ju redan vunnit det BÄSTA och viktigaste priset så han var nog rätt glad ändå...
 
 
Och titta vad fiffigt, han kunde sätta sin lilla skumpa i sin fina buckla han fick av mig...
 
 
Ja, det blev nästan lite "Wimbeldon-aktigt" med skumpan i den lilla bucklan.
Och så var det ett vitt pulver under bucklan också, eh, ja, då blev det ÄNNU MER Wimbeldon än vad det var tänkt från början!
OM nu någon FATTADE det lilla skämtet...?

Jag kan lugna alla med att det var helt vanligt mjöl från brödet vi fått att nassla på tidigare under kvällen och inget annat olagligt som tex...
"Cola".
 
Nåväl, efter mycket roligt och tokigheter på restaurangen så drog vi vidare ut i vida världen, här ses jag och kussen i en gränd i Italien...
 
 
Idolen och sonen...
 
 
Vi drog alla vidare till Nunnan för lite grekisk musik...
 
 
... och mamma drog en repa på dansgolvet i något zorba-aktigt...
 
 
Sen blev det mer dans och drinkar, alkoholfria som alkoholhaltiga på Rosengården!
Idolen lite i hatten...
 
 
Jag och Syster-Yster...
 
 
 
 
 
 
 
 
Och ja, jag kan väl bara säga så här:
Det var en mycket trevlig och rolig kväll, en trevlig avslutning på alla galenskaper vi haft under sommaren.
Det har vart en rolig sommar med släkten, vi har hängt så himla mycket så det är inte klokt!
 
Men det är väl det man gör när man trivs i varandras sällskap och har kul ihop...
För det har vi, det kan vi nog alla skriva under på!
NU ska jag och sonen hyra film, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0