Strålande Fårö med nudister och ryggknäck...

Och ett Fårö blev det med strålande sol...
 
 
 
ÄLSKAR... älskar.... älskar.
Första stoppet blev Ica och andra stoppet...
 
 
... blev Sylvis döttrar för inhandling av färskt bröd pch färska bullar.
Tredje stoppet för dagen blev sen vackra Ekeviken...
 
 
 
... och där vi först solade i 1½ timme innan vi åt lunch med utsikt mot Norsholmen...
 
 
Jag hade köpt surdegsfralla med solrosfrön och tranbär och jag kan bara säga så här:
Hade ni känt den tyngden på den sk "frallan" då skulle jag inte vilja kalla den för fralla.
Nej, snarare BRÖDLIMPA.
Den var så stor och tung så det var inte klokt, en var nästan nog, men...
Jag klämde två för dom var SÅ goda.
 
Och bullarna ska vi inte snacka om, herregud, stick och brinn, vilken smaksensation!
Det är så mycket smör och socker i dom där kanel/kardemumma bullarna så jag gissar på ett paket smör i varje bulle, MINST.
Fy fan vad goda dom är, dom bara smälter i munnen.
Det finns inga bullar, jag upprepar INGA, som är så goda som dom hos Sylvis döttrar.
INGA.
 
När vi ätit så lättade vi och åkte vidare till Fyren-stranden igen och vi trodde att vi skulle vara rätt ensamna där, men icke.
Mycket folk för att vara eftersäsong även idag.
Syns dock inte på bilderna här, men folk låg bakom strandvallarna eftersom den blåste lite...
 
 
 
Och idag var det nudisternas dag på playan.
(Tjohoo)
Överallt låg det nakna karlar, eller par var det också, men det var NATURLIGTVIS karlarna som ställde sig upp lite då och då och luftade sina små (hm...) KLOCKSPEL!
 
Ding-dong-ding-dong hördes över stranden och när sambon bytte från byxor till badbyxor kunde jag inte låta bli att sjunga:
"Lilla snigel akta dig, akta dig, lilla snigel akta dig..."
Jag vet inte varför, men det bara föll sig naturligt på någe sätt 
 
Vi hade ett par som låg en bit bort och gubben ställde sig upp med jämna mellanrum och glodde på oss.
Ding-dong-ding-dong.
Vad glor han på, undrade vi, ja man kan ju undra.
 
Det var varmt i havet MEN...
Jag har den där "härliga veckan" så det fick bara bli ett bad idag, för jag orkade inte mecka med att hålla på att springa på toan.
Och när jag dök i en våg...
Hände något i ryggen.
 
Helvete, jag haltade upp ur vattnet och värre blev det...
 
Kommer ni ihåg att det smällde till i ryggen i somras när jag höll på och sydde vid ett tillfälle...?
Den värken la sig efter tre dagar TACK OCH LOV men idag så händer det igen, värre denna gången dessutom.
 
Jag har en bästis som precis legat inne på sjukan i typ lite mer än 1 vecka med dubbla ryggskott.
Hon tar sig fram med rullator för tillfället, INTE KUL.
Inte något man vill sträva efter kan jag meddela efter att ha sett henne igår.
 
När jag skulle handla lite snabbt när vi kom hem till stan brast det totalt i ryggslutet.
Jag hade tagit en korg och lastat i, kunde inte lyfta korgen och det bara högg till i ryggfan.
Fick gå ut och hämta sambon i bilen för jag kunde inte bära alls.
Nåväl, fortsättning följer.
 
Men förutom slutet på dagen så har det varit en kanondag på Fåröien igen.
Jag sa till sambon att jag hoppas på en dag till, ja, har vi tur så kanske det blir en utflyktsdag till.
Jag är svart, ja, jag ser faktiskt ut som en liten kolbit efter idag.

Sambon...
Ja, han sa "oink, oink" om sig själv när han skådat sin kropp i helfigurspegeln.
Jag kan bara hålla med honom, detta TROTS att han varit på stranden rätt mycket med kolbiten Österholm dom senaste två veckorna.
Han var skär, trots att vi inte var på "Skär" idag...
 
Vi ses imorgon igen, då ska vi vara hemma och på eftermiddagen ska jag och sonen ha gemensamt kalas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0