TACK för att jag fick spendera den ihop med er, det var GULD VÄRT!

Ja, jag brukar inte blogga mitt i natten, men jag kom hem för en stund sedan och jag kan inte sova.
Jag känner mig glad och sorgsen på en och samma gång.
 
Vilken sommar man har haft.
Så kul och så underbar och nu kommer allt återgå till vardagen...
Hur ska man stå ut till nästa år, det undrar jag.
 
Inte för att jag INTE har ett bra liv i vardagen, jag har det toppen men vi har haft det så kul iår så det kommer bli svårt att känna att vardagen just ska bli kul igen.
Snörvel.
 
Min dag idag har varit kanon.
Vi drog till Björkis och la oss på stranden idag för att inte dö, och där hängde släkten och så kom lite vänner på det.
Det var knökfullt.
Mysigt.
 
Badade i ett hav som började med 22 grader och slutade med 24.
Inte illa.
Bad, sol, häng, glass och skratt.
Inte illa.
Sand.
Lite illa.
 
Nä, det har varit en SÅ BRA dag.
 
 
Tog en sista bild på Nybyggarna när dom tog sitt sista dopp vid 17-tiden innan det var dags för FARVÄL.
Känns ju helknäppt.
En hel sommar som vi har tjatat om ett helt år och längtat till, och nu är det över.
Redan, snyft...
 
 
Dock blev jag lite glad när jag kom hem och insåg att jag kanske inte är lika brun som alla andra solstollar i släkten, men jag är fan-i-mig brunare än sambon i alla fall..
 
 
 Släng dig i väggen blekfis, säger jag.
 
Här vinner jag i alla fall första pris som brunast i fam. Österholm/Malmborg och sambon ska nog få förstapris som släktens:
"Årets albino".
Tror jag ska fixa ett sån´t pris till nästa år, det finns väl två i släkten som kan turas om att dela på det priset gissar jag.
Ni i släkten får väl gissa fritt, fniss.
 
Men dagen tog faktiskt inte slut där...
Nej, jag gick inte hem och dog i soffan efter två väldigt intensiva dagar och kvällen igår, nope, jag och Klokboken bestämde spontant att ikväll/igårkvälls...
Då går vi ut och äter!

Sagt och gjort, vi slängde oss i varsinn dusch i respektive hem och sen drog vi ut på stan!
Vi hamnade på Joda och fick toppenbord i kvällssolen och satt där och åt och hade roligt bara vi.
I flera timmar.
Många timmar.
När klockan var 22.30 så lättade vi från stället och drog oss mot torget, tittade på folk på vägen dit, rapade lök gjorde vi också, superfräscht.
 
Vi hamnde på Nunnan och träffade folk som vi språkade till höger och vänster med, blev danssugna för det var full rulle på golvet på gården med GREKISK MUSIK och ja...
Jag ville gärna dansa, men det där med dansstegen för en som kan dansa om jag får dansa fritt, men inte kan dansa för jag har ingen kordination, mja, då avstår man för det var bara grekproffs som var uppe och dansade ikväll.
 
Klokboken lovade dock att hon skulle memorera stegen och öva med mig till nästa sommar så jag skulle kunna dansa lite proffsigt till nästa år istället.
 
Men så inträffar följande...
Och det är ju här mina släktingar nu VERKLIGEN MISSAT något ikväll, ja man ska inte åka hem för tidigt från öin för då missar man grejer, så är det bara.
 
Ja, i en paus kom en av musikerna fram och började prata med oss, en trevlig (kort) grek som bor i Stockholm tydligen, vi körde svenska och engelska och bluddrade på.
Han tyckte såklart att vi skulle upp och dansa men jag sa att jag personligen var för kass men älskade deras musik och sång, bla-bla-bla...
Han går upp och spelar med sina kompisar igen och fram kommer en gammal kompis "från förr" som är chilenare och pratar.
 
Han tyckte absolut att vi skulle upp och dansa, "man kan väl bara dansa", tyckte väl han, inte behöver man kunna stegen, det hade väl aldrig hindrat mig förut och påminde mig om gamla tiden i salsabaren på munken där man/ vi dansade salsa...
Utan att kunna salsa.
Jo, men det var då det, sa jag, nä, här är det för många som ser.
Punkt liksom trodde jag.
 
Och då börjar en fartig grek-låt och alla uppmanas av Nunnas ägare "Mr. V" att upp och dansa.
 
"KOM IGEN ALLA, upp och dansa", hojtar han, skuttar ut från gården och fram till mig som stod precis vid grinden, drar in mig, börjar dansa och säger:
Kom igen niu Magdalena, niu dansar vi!
 
Nej, nej, hojtar jag tillbaka genom musiken, nej jag kan inte dansa sån här dans.
Jo, jo, dansar han vidare med mig, jag lär dig.
Nej, jag har ingen kordination (och får panik) han dansar bara och drar med mig i någon sorts kamp.
 
Eh, inte bra.
Det måste sett mycket lustigt ut.
 
Jag lyckas efter en stund ta mig tillbaka till min trygga plats på andra sidan, men har fått blodad tand ÄNDÅ...
 
Så när min chilenske kompis tjatat bara en kort stund, så lyckas han övertala mig att han kan ju inte heller dansa grekiskt så:
"Nu kör vi Magdalena!"
Ja, så vi körde på.
Det blev ringdans, långdans och konstig dans, men jag gick i alla fall åt samma håll som alla andra och Klokboken, ja, hon filmade (den jäkeln 
).
 
Ja, och när vi var färdiga där skulle vi gå hem men träffade en gammal klasskompis utanför Bolaget och blev fast med honom ett tag och stod där och pratade ett tag.
Kvällen blev sen, senare än vi tänkt, jättesen, men j
ättetrevligt, jättekul, spontant och härligt.
 
Och lite sorgligt att både Klokboken och Nybyggarna hade sin sista dag på ön för sommaren idag, men...
TACK för att jag fick spendera denna dagen ihop med er, det var GULD VÄRT!
 
Nu måste jag sova, jag kände tröttheten komma som ett klubbslag i skallen.
Vi ses imorgon igen, då blir det bloggande om fredagskvällen och den festen.
Puss och god morgon!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0