Dånande panna...

Dagen är segare än segast.

Ja, jag sitter i soffan och försöker vila, har i princip bara pratat i telefonen och jobbat på min arbetsförmedlingsprofil lite till.
Tvättar.
Och tv´n står på.
 
Egentligen vill jag bara in i arbetsrummet MEN...
Jag vilar för julaftons skull.
Ni vet hur jag är, myror i baken om jag inte har 40 graders feber och det har jag ju inte.
Desto värre.
Men jag gör inget, jag vilar.
 
Kom dessutom på i elfte timmen att jag egentligen skulle till sjukgymnasten imorgon.
Måste avboka, så jag slängde mig på telefonen direkt.
Tror inte min sjukgymnast vill bli smittad av något så nära julafton heller.
 
Gubben som skulle kolla pannan kom och:
Nu är det tyst i huset igen.
Det var ett rör som var igenkorkat med sot "och annat", så pannan fick jobba övertid för att orka med att hålla varmt.
Inte undra på att det dånat i hela huset, men nu:
Tystnad som sagt.
Skönt, jag var rädd att hela huset skulle brinna upp med den där dånande pannan.
 
För övrigt hade jag gjort lite fel mer fel igår när jag skickde in den där cv´n.
Fick lära mig idag att man skriver ett personligt brev, och cv´n tar man när/om man kommer på anställningsintervju.
Mhm, ja, bara DÄR ser ni hur ovan jag är.
 
Jag har verkligen noll koll, men man lär så länge man lever.
 
Frk Smältchoklad vet på råd och coachade lite till idag, hon ska hjälpa mig vid någon fikastund att få ordning på "vad som är vad" och HUR det ska se ut.
Hon var ju på middag igår som sagt, så hon gjorde så gott hon kunde via mobilen.
Det blev nog bra ändå, det blev alltså ett personligt brev INKLUSIVE en cv.
Nu blev det som det blev och som jag skrev igår:
Fortsättning följer.
 
Nu ska jag brygga mig lite kaffe och se om smaklökarna accepterar detta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0