Dom fula moonbootsen...

Uppe och snart ska jag iväg!
 
Idag ska jag träffa en "gammal" (hon är ung) arbetskompis och ta en förmiddagsfika plus träffa hennes nya bebis.
Alltså ska jag snart hoppa i duschen och sen ska jag och Milou faktiskt, ta en promenad över hela stan och umgås.
Ja, vi går från söder till stadsgränsen på andra sidan stan.
Tar väl en 25 minuter i det här vädret. 
 
Och appropå vädret...
Jag gillar ju inte snö och dylikt MEN...
Till och med jag får väl tillstå att det är vackert såna här kritvita och snöiga dagar när det är vindstilla ute.
Vackert som tusan.
 
Jag var tvungen att tvätta mina vinterskor igår, det är vinterkängor i gore tex och dom var inte fräscha upptäckte jag när jag tog upp dom ur källaren i förrgår.
Jag testar och tvätta dom tänkte jag, och det gick bra.
Dom ser ut som om dom är nya plus att dom inte luktar källare längre, bara ett problem:
Dom är inte riktigt torra ännu!
 
Vad gör man då när man ska gå tvärs hela stan?
Ja, jag har grävt fram ett par andra skor, ett par moonboots.
Hm, inte snygga.
Det är dom eller mina astunga gummistövlar som gäller.
Ja, ska jag gå i gummistövlarna kommer jag nog inte fram idag, det får bli dom fula moonbootsen.
Jippie.
 
Och nu ska jag piffa.
Vi ses lite senare, ha en bra dag alla glada!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0