Jag har skrivit en CV och troll...

Nu ska tanten gå och lägga sig här och ikväll har jag gjort något som jag inte gjort på ÅR OCH DAR:
Skrivit en CV.
Fy tusan.
Det var inte lätt ska gudarna veta.

Nä, och så har jag haft Frk Smältchoklad som coachare under kvällens lopp, detta TROTS att hon varit på julbord med jobbet.
Det är vänner det som expert-coachar fastän dom är på galej det.

Ja, jag skrev och sen har jag fått banta, banta, banta och åter B-A-N-T-A i texten.
I´m a person with few words...
Not.
 
Nej herregud, jag skrev ytterst sparsamt som jag tyckte, och dessutom tyckte jag att det var himla torftigt beskrivet och Frk Smältchoklad coachade:
Ta bort det- och det- och det- och det- och det- och DET!!!!
Cheesus, det blev ju inget kvar, men:
Funkar det så funkar det!
 
Jag har som sagt inte gjort något liknande sen Gustav Vasas tid så... det må bära eller brista!
Och har jag gjort dåligt ifrån mig denna gången, då hoppas jag att jag gör bättre ifrån mig nästa gång.
Med andra ord, jag släpper BOMBEN:
Ja, jag söker nytt jobb!
Fortsättning följer på den fronten lite längre fram.
 
Lite spännande är det dock, det är nya utmaningar som ligger framför en...
Vad det nu månde bliva...?
 
Nu har sjukheten slagit till med full kraft och all hjärnkapacitet med tillhörande tankeverksamhet lagt av totalt.
Detta med CV-skrivande körde slut på den sjuka med besked, fast jag fixade det i alla fall.
Jag mår verkligen SKIT i kroppen och halsen är tjock och svider.
Jag upprepar mitt mantra:
"Hellre nu än på julafton, hellre nu än på julafton, hellre nu..."
MEN:
HELST GÄRNA INTE ALLS!

Och så tillsist, tonårssonen till tonårsmorsan...
 
Idag har allt tonårstjafs varit som bortblåst.
Sonen har varit sitt "Gamla goda han" och frågade på kvällskvisten till min förvåning:
- Jaha, och när ska vi baka pepparkakor?

Den förvånade modern:
Pepparkakor, vill DU baka pepparkakor (med mig?) iår?
- Ja, SJÄLVKLART, det gör vi ju alltid!
-Mmm, ja absolut, ja så fort jag mår bättre så gör vi det.
- Bra.
 
Piju, min vanlige som är återbytt från TROLLEN och trollungen är tack och lov tillbaka där den hör hemma.
Mys-ordningen här hemma är återställd.
 
Vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0