Paket har anlänt...

Är hemma och paket har anlänt!
 
Söta små barnknappar med rävar, sälar och stjärnor...
 
 
Vacker mörklila fleece och jättesnygg jeansblå velour...
 
 
... och så tyg som ska bli stora soffkuddar till en kund...
 
 
Nu syr jag i vanliga fall INTE såna här beställningar, men jag kan inte vara så petnoga just nu.
Jag behöver pengar så då får man väl ta såna här små projekt också.
 
Och så t-shirten som aldrig blir klar ihopsydd, har förminskat den lite så den ska passa min byst...
 
 
Ja, NU är jag nöjd!
 
Två tyger var tyvärr restnoterade, inte kul men inte så mycket att göra åt.
Jag hade beställt snedslå också, MEN...
Den var inte av bra kvalitet så dom ska jag faktiskt skicka tillbaka.
Sen har jag glömt en sak när jag skickade efter tygerna:
Tråd.
Fint, då får jag fixa det också!
Det går nog att byta snedslån mot tråd istället förhoppningsvis.
 
Velouren var jag JÄTTENÖJD med!!!!
Ska sy den där koftan i det tyget och hoppas att det funkar.
Det ska ju egentligen vara lite styvare ulltyger, men jag tänker så här:
Velouren kostar inte så mycket så pajar jag den/funkar inte tyget med mönstret, får jag slakta plagget och sy något till barn istället.
Så det så.
 
Nu ska jag börja min dag här, vi ses lite senare igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0