T-shirt av en tant-arbetare klar...

Trots att dagen blev lite "moll" kunde dagen ÄNDÅ sluta i dur, t-shirten till mig själv blev ÄNTLIGEN klar.
Hörde jag 
halleluja eller?
Jo, det gjorde jag nog allt.
 
Sömmar bak och fram på ärmarna...
 
 
 
Gick inte att använda blixt för då ser man ingenting av sömmen eftersom det är vitt på vitt.
Men jäklar, om jag nu får säga det själv:

Det är så rakt och välsytt att jag baxnar själv!
Inte en svajning på den sömmen inte 
 
 
 
 
Och så på...
 
 
Alla bilder är tagna utan blixt vilket gör att dom blir mer eller mindre blir lite suddiga.
Gillar INTE mörka dagar och kvällar, det sabbar mina bilder.
 
Och i och med att detta lilla enkla projekt blev klart kan jag bara konstatera:
Det ska mycket snyggt tyg till på ett plagg för att en klädkedja någonsin ska få besök av mig igen för inköp av baskläder eller snyggkläder.

Min utmaning till mig själv under 2014 blir att jag ska sy mig ett par jeans för det har jag faktiskt aldrig sytt, och när jag klarat det målet:
Då är jag totalt helstylad i mina egensydda kläder, och kan säga "Hej då" till klädkedjor med barnarbetare.
Bättre med tant-arbetare på Söderväg än barnarbetare i Indien eller Pakistan tycker jag.
T-shirtsmönstret med holkärm är från boken "SY", från hood till skjortklänning" och tyget kommer från Tyglagret.
Och:
Den satt som en smäck, ska göra massor till mig själv till sommaren för detta var en riktigt skön modell!
 
Det var min dag det.
Jag har fikat med en bästis och lärt mig ett och annat om saker och ting.
FUNDERAT på detta samtal och tänkt att:
Jag måste försöka lösa det på något sätt, eller så gör jag det helt enkelt inte.
 
Så har jag då naturligtvis sytt.
Och det peppade upp humöret, hade jag misslyckats hade väl hela världen gått under.
Inte rätt dag att misslyckas på idag inte 
Nu ska jag se "UG" och sen gå och lägga mig, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0