5.3 kg...

Vaknar idag och är brakförkyld!
???
Hur gick det till, undrar undertecknad?
 
Jag har inte känt mig hängig innan, mått dåligt, nada.
Vilket i och för sig är jätteskönt, men...
Kan man bli förkyld utan att märka det?
Hm, jag tror aldrig jag varit med om det förut faktiskt, vad jag kan komma ihåg.
 
Men nu sitter jag här med en näsa som är täppt och ett ansikte uppsvullet som en ballong.
Kul!
Ja, ja, jag är glad att jag inte är jättehängig idag, bara lite, eftersom jag snart ska gå och jobba.
 
En KUL (på riktigt kul...) nyhet för mig som Milous ägare är för övrigt, jag glömde berätta det igår, är att hon nu väger 5.3 kg!

Hurra, ÄNTLIGEN har hon kommit över 5 kg´s strecket och kanske (?) är lite mer "rastypisk"!?
Hennes ras ska väl ligga på mellan 5 - 8 kg.
Och hon har ju legat och jazzat på 4.8 - 4.9 kg i evigheter, minst ett år och hon är ju lätt anorektiskt och petig med sin mat.

Men vi är benhårda med att inte ge henne en massa vanlig mat som gör att hon "tappar lusten" för sin mat...
Och nu äter hon faktiskt bra ändå, vilket har gett resultat.
Ja, jag är himla glad, nu håller jag tummarna för att det fortsätter så.

Och om man då ska vara glad åt viktminskning så har jag istället gått ner 1 kg!
Hur gick det till, undrar gottegrisen då...?
Jag tror det beror på att jag faktiskt går till och från jobbet, istället för att cykla/gå.
Det har gett resultat 


Igår såg vi film, Quentin Tarantion´s "Django Unchained"...
 
 
FÖRVÅNANDE bra faktiskt.
Alltså om man bortser från dom totalt onödiga splatter-effekterna vid skjutningarna och LITE töntig scen precis på sluttampen, så var den bra.
 
Handlar om Södern i USA, en prisjägare, slavar och elaka vita plantageägare, i väldigt korta drag.
Och samtidigt som man drog lite på munnen åt lite svart humor, så var det realistisk dialog och bra skådespeleri.
Jag ger den (helt otippat):
    - tummar upp!

Så var det dags...
Piffa och gå iväg till jobbet men ballongfejs med tillhörande snor.
Vi ses imorgon, då får vi se hur jag mår då!?
Vilken rysare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0