8½ vecka bör en solstolle absolut ha...

Jag har varit och klippt mig och eftersom det var väääääldigt länge sen sist...
Klippte jag av ganska mycket.
Ca 3 cm rök, men jag har ju att ta av och det var behövligt.

Har märkt att när man tonar håret, speciellt när man tonar det blont, så blir det ju så mycket mer "slitet".
Det problemet hade jag inte innan, eftersom jag inte har tonat håret kontinuerligt förrens för två år sedan.
Men har fått lära mig av min frissa att inte dra ut toningen i hela håret varje gång, för att spara på det.
Fast det blir mer slitet i topparna med toning i.
Nåväl, nu är jag nyklippt och nytonad.
Tror jag plockar ögonbrynen ikväll, hoppsan, TOTALREVOVERING på gång? 
 
Lekte med tanken att klippa av luggen...
 
 
... men det blev inget av det den här gången heller.
 
Det slutar alltid med tanken på allt bassel med att få ett lockigt hår/lockig lugg att vara rak.
När den vill krypa upp till hårfästet, fastän man fönar och fönar och fönar.
När man har fått den spikrak innan man stiger utanför dörren och så är det fuktigt ute, alternativt regn och TJOFF...
Så är det gethorn i pannan istället för en rak, fin och blank lugg.

Än så länge hänger lejonmanen med ett tag till, m
en kanske till hösten...?
Jag vill hitta på något nytt.
Vill bara inte se ut som en tant med gethorn i pannan.
 
Så har vi börjat lägga in önskemål om våra semestrar.
Jag la först ut 8 ½ vecka.
Men tog bort 2 pass ( vilket blir 4 semesterdagar i praktiken ) för att spara NÅGOT ifall man måste vara tvångsledig.
Så jag har nu landat på 8 veckor, det är ju ett helt jävla sommarlov.
 
Förra året tog jag ut 7½ vecka...
Jag lobbar alltså nu för 8, och som min Nybyggarkusse så KLOKT skrev när jag berättade via sms om att jag nu lagt 8½´s semester ( för det var det ju först då som sagt ) som önskemål:
"Perfekt...
8½ vecka BÖR en SOLSTOLLE absolut ha!"

Ja, jag kan bara hålla med, om inte Solstollen får minst 8 veckor, då överlever hon inte vintern.
Och det gäller väl den där Solstollen i kalla, regniga Norge också 
 
Så var jag inne på "Garag1" en sväng och bara kollade när jag ändå var på stan, och tänk...
Jag hittar ALLTID något som tilltalar just mig där!
 
 
... och även...
 
 
Hade dock inga pengar att slösa den här månaden på skyltar, jag är tokpank.
Detta blev en hård månad trots att den såg så ljus ut i början av lönen.
Men nästa månad, DÅ...
Kommer dom hamna i våran trappuppgång 
 
Dagen har gått skitsnabbt, och jag med den.
Inte mycket på tv idag, så jag kommer nog gå över och hyra en film.
Grabbsen ska se på fotboll, det är väl Sverige - ? ingen aning...?
Vi kanske ses lite senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0