En pinne i brasan....

Vilken dag.
Hjärnan är helt mosig och jag undrar över val jag gjort.
 
Men vi börjar på mödrarvården, jag kom dit en hel halvtimme innan min "rekommenderade" tid på kallelsen.
Det var smockfullt i väntrummet och jag fick nummer 13 på min lapp.
Jaha ja, det var fler som tänkte som jag, men dom var tydligen ÄNNU tidigare.
Suck.
Väntetiden blev lång, över en timme, det fanns inget syre i väntrummet och jag fick spränghuvudvärk.
 
Fanns inget att läsa förutom "Vi föräldrar" och "Mama", en bok om att vänta och föda barn och broshyrer om ammning.
Hallå, det är väl inte bara folk som ska få barn som hänger i det här väntrummet...?
Kan man inte få tag i någon annan lektyr att bläddra i?
Nä, tydligen inte.
Det var bara att välja på sömnsvårigheter hos spädbarn, vackra mammor med perfekta magar och gör-din-egen-barnmat!
SNARK!

Jag var rätt avundsjuk, FÖR EN GÅNGSSKULL, att jag inte hade en Iphone.
För alla som hade en Iphone, kunde pilla och leka med den under tiden.
Det kunde inte jag och en tjej till som jag känner lite som satt med våra omoderna gamla Sony Ericssons.
Men prata lite, det kunde vi, så det gjorde vi.
 
Tillslut kom jag in till barnmorskan, efter den där timmen då, och fick upp en inne i...
Brasan.
Roligare kan man ju ha.
 
Sen direkt hem, och efter en stund kom en vän över som ska en fleecejacka.
Hon fick prova mitt "misslyckade" exemplar och jag sa vad jag tänkt mig med nästa jacka som jag ska ha själv.
Hon valde tyg som jag ska skicka efter, och sen ska hon prova min nästa exemplar när det är klart innan vi syr hennes.
Ja, och så fikade vi och snackade skit.
 
Så nu kan man ju då säga att jag haft mina första klädkundsbesök, även om det vart mina vänner, en i helgen och en idag.
Det är ändå klädkunder 
 
Så över till min stickning och till handledsvärmarna jag håller på med.
Det här blir inte bra, mohairgarnet är ojämt, men INTE på ett regelbundet och BRA sätt.
Utan på ett fult och fel sätt.
Garnet har gått jättebra att virka i, för det syns inte i virkning att garnet är lite lätt ojämt spunnet.

Men i stickningen...
Det ser ut som om jag inte kan sticka ordentligt, det ser ut som jag är en nybörjare och det är inte acceptabelt.
Det ser så fult ut.
Jag måste skriva till beställaren imorgon, jag vet inte om jag vill släppa ifrån mig detta.
Då är det bara att börja om.
Igen.
 
Nu ska jag snart se "Project Runway" och äntligen få DÖ i sängen.
Min kropp går på autopilot och jag känner att den håller på att stänga av snart.
Imorgon...
Då blir det vila hela dagen, jag ska inte göra ett smack mer än lite hushållsarbete.
That´s it.
Vi ses då, hejhej.
 
Nej herregud, jag glömde precis bort, jag måste ju visa en bild som en vän på Fejan lagt upp igår...
 
 
BLÅSIPPOR!!!
Här på ön, redan?????
Ja, och jag hade tänkt lägga upp bild på snödroppar som är på väg upp i våran trädgård som jag knäppte idag.
Men jag struntar i det och lägger upp hennes blåsippor från någonstans på ön.
Helt otroligt, VÅREN ÄR ta mig tusan här, i liten dos i alla fall!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0