Ett hem står inte still bara för att man har en ledig dag...

Hunden har typ ramlat och slagit sig...
Hon ligger på sig egen bädd och inte brevid mig i soffan.
?????
Det händer väl typ never ever och hon måste vara sjuk.
Eller så är hon sur på mig, för jag har inte haft tid för henne överhuvudtaget idag.
Jag ska kanske straffas...
Eller nå´t.

Det har gått som "planerat" i ett-i-ett här under hela dagen.
Alla inköp har gjorts, fast jag glömde tre saker:
Kaffefilter.
Handkräm.
Fotkräm (ett måste dagligen efter 35 annars har man ju ödleskinn under fötterna bara efter några dagar, URK...).
Annars fick jag med allt till både hem, människor och djur.
Pust.

Kört tvättmaskiner, är inne på min tredje nu, sprungit som en tätting känns det som...

Ringde och hörde om mina sista jackmönster jag fyndat har dykt upp...?
Jo´rå, dom har legat och väntat på mig i 1½ vecka.
Men hallå, ringa och meddela kanske....?
Här går jag och väntar otåligt.

Fast JIPPIE, då kan jag hämta upp dom på torsdag när jag ändå ska med sonen på stan och shoppa kläder.
På hans begäran.
(Ingen vila, ingen rast ingen ro... för mig då...pust...pust...)
 
Annars är dekandensen TOTAL här på Söderväg idag, eller at "The House of Hound and Rabbit" som jag döpt om vårat "bo" till.
Sonen och sambon delat upp sin lediga dag (dagar) mellan sängen, tv´n, tv-spel.

Alltså, här kommer jag hem från mitt jobb och skulle GÄRNA bara sitta och sagga en hel dag.
(Nä, nu ljög jag, men vila lite mer mellan arbetspassen i alla fall, men icke, det hinner jag ju inte...)
Nu är det skärpning, gå och släpa fötterna efter sig dagarna i ända går inte för sig...
Sa hon med eld i baken och tusen järn i elden.
 
Medans jag har varit sååååååå jävla sur och sprungit runt och "gjort det som ska göras" samt haft piskan på ryggen på herrarna en kort del av deras dag, försmädligt delat med mig av det så förträffliga "Ett hem står inte stilla bara för att man har en ledig dag!"

Man skulle kunna tro att jag har pms, men se det har jag inte.
Jag lever dock just nu med två tonåringar har jag upptäckt.
Kul.
Eller inte.
 
Inte!

Annars...
Jag är snart klar med handledsvärmare nummer ett.
Har hunnit sticka från och till efter klockan 15.30 idag, men det är inte optimalt för nacken nu när det är så mycket att göra också.
Men ändå är det kul, det är en SÅ HIMLA vacker färg på garnet, mörkt senapsgult, väldigt mustigt.
Nu är det ju bara mini-ribb i dessa enligt önskemål, men jag ska nog göra ett par i virkat i mönster också.
 
Fina knappar jag beställt från Stoff & Stil nu när jag beställde fleecetyger...
 
 
 
 


Lägger jag i mitt lilla lager och plockar fram när jag behöver.
Ja, och nu ska jag ta ett varv till, sen kryper jag ner i sängen och väntar på morgondagen.
Och jobbet.


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0