Fan vad dom verkar räkna fel jämt på den där "Tekniska nämden"...

God morgon.
Blå himmel och sol, det blir väl inte svårt att gissa vad jag och hunden startar dagen med...?
Nä, det blir en väldigt lång promenad.
 
Optimalt för att sy är det också, eftersom det just då är sol...
Då SER jag så mycket bättre.
Idag blir den klar, idag blir jackan definitivt klar och till kvällen blir det provlappar till handledsvärmare för hela slanten.
 
Intressantaste, kanske mest pinsamma nyheten i GT idag hade rubriken:
" Skulle gå 10 miljoner minus, går 2 miljoner plus!"
Det handlar om Räddningstjänsten och att dom gick sååååå många miljoner back så vi här på ön skulle tvingas vara utan deltidsbrandkår ute på landet/landsbygden.

Jag må ha häcklat våra små brandmän lite här genom åren för deras medverkan i "SOS Gute" men det var ju gjort med glimten i ögat.
En ganska elak glimt i ögat då kanske, men att visa på bästa sändningstid vilken LÄTTJA som råder mellan varven...
Det blev ju lite pinsamt.
Och då har jag naturligtvis full förståelse för att det är så, en brandkår och ambulans MÅSTE vi ha 24 timmar om dygnet och det kan ju inte vara action jämt.
Det blev bara lite fånigt att se i tv hur mycket mat, fika, hö-hö-hö och badbalja det blev.
 
I alla fall, då har det ju debatterats om att det kostar för mycket pengar, organisationen går back, skulle inte SPORTKLUBBAR kunna utbildas lite till att rycka in vid bränder...?
Eh, sportklubbar, hur tänkte dom där...?

Jag tror att tex en bonde i Garda som har en ladugård som börjar brinna vill ha KLOKT utbildade brandmän och deltidsbrandmän som oftast är först på plats, som vet vad dom gör.
Försöka rädda ladugård, boningshus, stall eller vad det nu kan vara.
 
Inte Garda IFK som springer runt som en skock yra höns och inte vet i vilken ände dom ska börja!
Alternativt att dom vet efter låååång och gedigen (host, host) utbildning vad dom ska göra, men inte får betalt för det.

Och då menar jag inte att folk inte skulle kunna hjälpa till med att rädda någons egendom, men man måste ju ändå ha utbildat folk som VET RISKER och gör riskbedömningar vid tex en svår brand.
Det skulle nog bli en hel del livsfarliga situationer vid svåra bränder m.m annars.

 
Men så kunde man ju nu då läsa i tidningen att deltidsbrandkåren är räddad!
HURRA, och då är det "Tekniska nämden" som meddelar det.
Fast då undrar jag nästan direkt:
Jaha ja, den där "Tekniska nämden" är i farten igen.
Fan vad dom verkar RÄKNA FEL på den där förvaltningen jämt!!!!!
Med betoningen på JÄMT!!!!

Har dom överhuvudtaget haft en siffra rätt någonsin, dom senaste åren?
Ja, det kan man verkligen undra.
Under förutsättning att det nu är dom som räknat på det här, men det är ju dom som meddelar resultatet i tidningen idag i alla fall.
Men OM det nu är dom...
Är det inte dags att byta ut en och annan felräknarnisse och anställa någon som verkligen KAN räkna?
Jo, det kan jag nog faktiskt å det bestämdaste tycka.
Jag tycker det verkar vara ett par pajaser som sitter och räknar lite, inte ens på en höft, utan helt åt tjotta-fuking-hejti och inte har en siffra rätt någonsin.
 
Hård....?
Ja det är möjligt, men det både står och bjuder jag på.

Denna första felberäkning hade ju kunnat stå MÅNGA landsbygdsbor dyrt.
Att bara Visby ska ha en brandkår som rycker ut snabbt med proffsiga brandmän är ju inte okej någonstans.
Och tänk om det började brinna på fler ställen samtidigt, ta tex en extremt torr sommar då skogsbränder kanske skulle kunna uppstå.
Då behövs ju verkligen brandmän på fler ställen än ett, inte den yra skocken Garda IFK "for example".

Man kan ju bli mörkrädd för mindre, dom leker faktiskt med människors liv här.
Dags att avskeda clownen som sitter och räknar som en hel jäkla cirkus, man skulle ju kunna tro att den som sitter och gör detta med LÖN...
Lider av samma åkomma som jag:
DYSKALKYLI!
 
(Nåväl, jag är kanske inte helt diagnostiserad med dyskalkyli  
Men jag är ju ingen stjärna i matte direkt, jag klarar mig med miniräknare åtminstone.
Fast den som sitter och räknar i "Tekniska nämden"...
HEN har garanterat dyskalkyli i alla fall och klarar inte ens av att räkna med miniräknare!
)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0