Jag bara maler på mening efter mening...

 
 Jag har ingen vidare dag idag heller vad gäller det där barnjackan.
WHAT is the fucking problem?

Jag "hade ju en lösning" som jag så lättat trodde...
Tji fick, jag, för den funkade inte den heller!
Jag är lika trött på att skriva om det som ni säkert är att läsa om det, men IMORGON...
Då syr jag bara ihop fanskapet upptill så får det bli hur det blir.
 
Ja, om det blir för fult, då slänger jag den GRATIS på första bästa unge.
Blir den bra, då säljer jag den såklart.
Men nu är jag så trött på den att jag vill inte se den i mitt arbetsrum längre, den ska väck.
 
När jag då gett upp med barnjackan för dagen tänkte jag att jag måste göra något annat.
I årets första Burda hade dom denna blus...
 
 
 
Och den ska jag göra!
Jag behöver göra något snyggt till mig själv nu 

I Burda hade dom gjort den i tunn viscose jersey  tror jag, men jag ska göra min i lätt genomskinligt viscosetyg som inte är strechigt.
Jag har dessa två tyger hemma som jag väljer melllan...
 
   
 
Och jag tror det lutar åt den gråa, jag tycker den gråa tunikan är väldigt fin på bilden och det är en färg som passar mig både vinterhud och sommarhud.
Rosa blir man begränsad till sommaren när man har lite färg.
Tyget har struktur, är tunt, men tungt.
Ja, det blir i alla fall nästa projekt när jag är klar med jackafan!

Så när jag gett upp med med barnjackan för hundrafemtielvte gången, tog jag fram tunikamönstret.
Hann rita av två delar av mönstret sen var det för mörkt!
Ja, då var vi där igen, jag ser ingenting och solen var borta.
Så jag fick ge upp och så fär jag rita av resten imorgon och skära ut i mönsterpappret då.

Sen gav jag upp.
Jag blev så trött på allt så jag bara satte mig i soffan och zappade runt på tv´n.
Tappade totalt sugen på hantverk...
I två timmar.
 
Tillslut plockade jag fram lite stickateraljer och har kört några varv som ett prov till handledsvärmare.
Gjorde detta virkade försök i fasta maskor, i dubbelt mohairgarn förut...
 
 
... men tyckte själv INTE att det blev så snyggt.
Jag får nog ta och sticka ett par handledsvärmare för det blir snyggast om det inte skall vara mönster, och det skall inte dessa vara.
Dom ska vara enkla.

Jag experimenterar med tre olika sorters resårstickning och tänker försöka att sticka handledsvärmare, det går ju rätt fort och belastar nog inte nacken så våldsamt.
Jag tror jag stickar, i alla fall testar...
Håll tummarna.
 
Det var min dag det, men jag är extremt frustrerad.
(som ni kanske märker...)
Tycker bara jag står och stampar på ett enda ställe med barnjackan och jag hatar det.
Jag har ändå verkligen övat mig i sy-tålamod, men nu börjar jackan få mig att tappa tålamodet ordentligt.

Och ÄNDÅ...
Upptar den all min tid i skallen, den måste bort, bort, bort.
Ni märker ju, jag bara maler och maler mening på mening, inlägg efter inlägg.
Jag blir galen.
Den är en riktig energitjuv.
 
Imorgon, det första jag gör efter frukost och innan hundpromenad.
Jag måste bli klar.
Sen sy något ROLIGT som tex tunikan.
Sluttjatat för idag, nu ska jag se tv och sticka.
Tjing.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0