Känna efter...

God morgon...
Det känns motigt och trött i kroppen, väldigt trött.
Ont till och med.
Men varför känna efter, nej, det är väl bara dumt.

Men här har man hunnit med både att plocka undan hälften av all tvätt sen igår, satt igång en ny tvättmaskin, satt satt igång en diskmaskin, bäddat två sängar, förberett för hunden, varit ute med hunden, läst tidningen och frukostat.
Nu är det bara jag själv kvar också.
Ibland avundas jag sambon, han bara går rakt upp ur sängen och går.
Det gör inte jag.
Eller så ligger han bara kvar.
I timmar.
Det gör inte jag.
 
Nä, jag är ju kvinna.
 
Nu när jag tänker efter så är det rätt SKÖNT att få gå till jobbet ändå, dessutom p-möte och få träffa sina arbetskamrater litegranna.
Och så får jag ju en solig promenad på vägen dit, och "Morgonpasset i P3" i lurarna dit.
Varför klagar jag egentligen?
It´s a win-win ju!
Dags och piffa, vi ses imorgon.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0