Blir ett jäkla jobb...

Okej, så funderade jag...
På det där med snedslån till barnjackan, gick sen och köpte ett cerise band.
Bara det att när jag sen kom hem och jämförde...
 
 
 
 
Egen snedslå mot det köpta bomullsbandet...
Då var egen snedslå i samma tyg givet!
Ja, jag hade ju tyget med mig i affären, men tänkte att den enfärgade snedslån kostade ju bara 7 kr/m så jag köpte och spar det ifall jag inte tänkte använda det.
Blir dock ett jäkla jobb att göra egen snedslå men det får det väl vara värt, det blir ju snyggare i slutändan!  
 
Så hann jag inte längre, för då kom Lilla Sunshine.
Och vi har ätit mellis, ritat, lagat kvällsmat, ätit kvällsmat och sen såg vi på en hundfilm.
När hundfilmen var klar, då sa det lilla hjärtat:
"Hörrudu du, nu är jag faktiskt trött och vill gå och lägga mig!"
Jaha ja, sa den oansvariga barnvakten som hållit barnet uppe ÄNDA TILLS klockan 19.00...
Då får vi väl gå och lägga oss nu då.
 
Så borstade vi tänderna med Bamsetandkrämen och FYRA minuter (blankt) senare sov Lilla Sunshine!
Eh, jag inte har man det jobbigt här inte som barnvakt.
Dessutom har jag kommit ihåg att lägga kudde som skydd denna gången, så ungen inte trillar i golvet.
Nu sover hon och jag sitter och ser på Rapport.
TUR att jag har ett barn att ta hand om ikväll i alla fall, sonen är och tittar på fotboll och sambon jobbar.
Även om nu sällskapet blev kortvarigt så här "sent" på kvällskvisten 
 
Imorgon tänkte jag att vi får väl gå ut och busa runt i trädgården med Milou på förmiddagen så sambo och som får sova ut lite.
Lilla Sunshine blir kvar här till runt lunch.
Nä, nu ska jag be morsan komma upp i fem minuter så jag kan springa över och köpa lite snask.
Vi ses senare eller imorgon!
 
 
 
Jag ska be morsan komma upp i fem minuter medans jag går över till macken och köper snask.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0