Den nyblivna "Icke curlingmamman"...

Så var det fredag och ledig helg.
Och vilket MYSVÄDER det var att ta sig hem idag då, snöstorm tjohoooo!!!
 
Att jag tog cyklen till jobbet igår var en mindre dundermiss, men istället för att släpa den hem i snöstormen CYKLADE jag faktiskt.
Ja, men jag ville bara hem, hem, hem och hade tur att jag hade snöstormen i ryggen så jag flög nästan hem.
Skönt, men förmodligen rätt livsfarligt eftersom jag inte har cykelhjälm och jag inte vill skada min nacke om jag cyklar omkull.
Men...
Nu gjorde jag det och det gick finfint!
 
Kom hem här, fixade lite och precis när jag ska sätta mig och fika så ser jag att hunden tuggar på något.
Eftersom kaninburen var stängd så kunde det varken vara hö, halm, morot/frukt eller kaninpluttar  (sånt hon brukat äta för att reta kaninen då såklart, ALLT hon kan få tag i som är kaninens MÅSTE ju ätas på... Allt utom den elaka, "stora" kaninen själv  )
 och inte hade hon mat i matskålen heller.
 
Jag dök på den lilla vovven, och vad åt hon...?
Jo, en Malaco-fiskgodis!
Förmodligen något som sonen tappat på golvet i sitt rum.
Och eftersom hunden är som hon är äter hon ju inte upp godisen som den är, rakt upp och ner...
Utan hon tuggar lite, slickar, tuggar, slickar så hela hunden var kladdig framtill.
IN I DUSCHEN...
Tvätta tassar, mun och öron, för det var helt sockerkladdigt.
Tjofräs.
 
Hinner sätta mig och ta två sippar på kaffet, smsa en arbetskompis så ringer telefonen...
Det var sonen.
Och vad har hänt tror ni...?
Jo, han har varit ute och busat i snön och blivit plaskblöt!
"Kom-hit-med-kläder-OMEDELBART!"
 
- Alltså, gubben...
Om du nu är 13 snart, going on TRE ÅR tydligen...
Så vore det väl bra om du hade ombyte med kläder i skolan precis som du hade när du var liten, så du har torra kläder ifall du blir blöt????"

Sa den tuffa nyblivna "icke curlingmamman" som inte sett till att han har med sig kläder "ifall att blöta skulle uppstå".
- Du ringer i tid och otid och kräver att vi ska åka till dig med kläder för att vädret varit dåligt och du blött ner dig.
Det börjar bli rätt många gånger nu på raken.
 
Och så följde debatt i ämnet tills sonen avbröt med:
- Jag hänger dom på elementet under gympan och så ringer jag PAPPA!
- Fine, gör du det, sa "Icke curlingmamman".
Så får vi se om curlingpappan tar tag i problemet eller om sonen får gå i blöta kläder och bli risig på kuppen.
Och LÄR sig något.
????
Inte troligt dock.

Tilläggas ska att "Curlingmormor" erbjöd sig att åka förbi med ett par torra byxor och ställa i en kasse innanför entrén till skolan när hon åker till jobbet, så kunde sonen hämta kassen så fort gympan var klar.
Men nej...
Någon kunde ju sno byxorna enligt sonen!
Okej, so be it.
 
För övrigt läste jag i tidningen att brandmännen här på Gotland har börjat TWITTRA!
Wow, då kan man ju har full koll om man vill när dom ska käka tårta, äta lunch, klättra upp och ner för "ett berg", äta middag, ha FYS, bada badbalja, spela bandy och allt annat kul dom gör.
Toppen! 
 
Ja, så det var min morgon och det har ju gått i ett här i flera dagar, så idag hade jag tänkt att jag bara skulle plocka undan adventsstakar och SY.
Men jag minimerar det till att bara "Sy" och tar adventsstakarna imorgon eller på söndag.
Jag har ingen lust, dessutom är det rätt mysigt att ha dom kvar när det är sånt busväder ute.
 
Och idag ska fleecejackan bli klar, sen har jag en ny plan på projekt som jag ska göra.
Jag är så glad, jag har ju som bekant numera ett litet tyglager i mitt nyordnade arbetsrum...
Och det känns så lyxigt.
Superlyxigt.
 
Dags att sätta fart här, vi ses lite senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0