Ett hundhår eller två...

Uppe, men det är väl knappt.
Först sy fram till klockan 22, typ in i det sista och när jag gör något nytt som jag gillar blir jag ju helt uppe i varv.
Så "Homeland" på det som varvar upp en ÄNNU mer pga spänningsfaktorn...
Ingen höjdare alls.
 
Jag var ju jättepigg när jag skulle försöka somna och låg bara och tänkte på NÄSTA fleecejacka, vilken grå jag skall välja och att jag måste klocka mig så jag vet hur lång tid det tar när jag gör (mys)-fleecejackan.
Autisten och perfektionisten i mig kommer ju fram i såna här lägen, det måste checkas tid och det måste bli perfekt.
 
OCH...
Var jag nu nöjd med att ha den i enhetlig färg i kragen/bandet framtill eller skall jag ha i någon annan färg...?
Ingen aning.
Jag slängde ut frågan på fejan så får folk hjälpa mig genom att "tycka till", jag kan inte bestämma mig.
Blir det för tråkigt eller blir det bra?
Vi får väl se vad fejan-undersökningen ger sömmerskan 
 
MEN...
Färgen på fleecetyget var ett DUMT val för just mig!
Det är jättesnygg färg ( Förutom på bild med blixt då, som jag skrev igår, tyget ser ju glansigt ut vilket det inte är i verkligheten. Den ser ju ut lite som Hugh Heffners morgonrock på bild, men INTE i verkligheten...) bara det att åskblått ihop med en hund som har vita och svarta hårstrån...
INTE en bra kombo, tro mig.
 
Vi håller verkligen rent på alla sätt och vis här, men det går inte att undvika alla hundhår och jag har ju hemmamyskläder i "lätta färger" där det inte syns om det blir ett hundhår eller två på.
Jobb och finkläder går jag inte med hemma.
Denna skulle jag ju ha som hemmaplagg, men det kan jag glömma.
Vartenda vitt hårstrå från hunden syns, såvida jag inte rollar mina kläder konstant.
Jag lär nog få sälja denna förmodligen, eller...
Ha den som mysfleece på jobbet.
Nu måste jag hoppa i duschen, vi ses imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0