Hela huset låg och sov...

Att vara ledig kan få konsekvenser för ens barn...
 
Jag kom upp halv nio här idag och såg att sonen hade ringt.
Typ 3 ggr på min mobil, skickat sms i stil som "Svara i mobilen!!!", "Ta ur nyckeln" , pratat in på mobilsvaret, ringt på hemtelefonen.
För en gångs skull hade han varit ute i god tid INNAN skolan, det är för övrigt pappa-vecka, och behövde komma in här och hämta sina innegympaskor.
 
Och här låg HELA huset och sov klockan 07.30.
Inklusive mormor i lägenheten under.
Sonen kom inte in pga av att nyckeln satt i låset, vi hörde inte när han ringde på hemtelefonen, båda våra mobiler var satta på ljudlöst, mormor låg också och sov.
Där stod den stackars ungen och fick inte komma in i sitt eget hem och hämta gympaskor.
Han var körd!

VAD lärde vi vuxna oss av detta?
Jo, att ta ur nyckeln ur låset innan vi går och lägger oss.
Nu är dock hela huset uppe och sambon har åkt iväg med sonens skor till skolan!
Idag var det legitimt att "curla iväg" ett par skor, det var ju faktiskt vi som inte behagade öppna när sonen kom.
 
Så såg jag på "Doctors" på tv nyss och dom pratade om fenomenet "att komma försent".
Himla intressant.
Själv är jag INTE en person som kommer försent, kanske någon gång att det händer, men det är ytterst sällan.
 
Men enligt psykologen som var med så finns det tre typer av "komma-försent-personer":
 
Typ nr. 1:  
Spelaren!
Spelaren är en person som använder detta lite som rysk roulette, dvs att det är en risktagande person som ser det som en utmaning att vara sent ute och se om man hinner ta sig fram i tid trots att man vet att det kan vara rusningstrafik m.m
 
Typ nr. 2:  
Den passivt aggressiva!
Det är en person som har en underliggande aggression mot dig och sätter i system att komma försent konstant och mycket varje gång ni ska ses...
För att göra dig asförbannad!

(Hm, DEN INFORMATIONEN var väldigt intressant...
Nybyggarkussen, jag VET att du vet VAD jag tänker på just i detta nu, eller hur? 
 )
 
Sen har vi tillsist typ  nr. 3:  
Den oorganiserade!
Ja, det är då en person som har för mycket planerat och inte kan tidsplanera, allt blir kaos.
Alltid för många järn i elden och släpar jämt efter med det mesta för att tidsplaneringen med det man tänkt klara av innan och efter, aldrig stämmer.
 
Intressanta fakta...
Jag är glad att jag är en person som alltid har klockan 5 minuter före egentlig tid, oftast är det enbart vädret som ställer till det för mig om jag skulle komma försent, eller en cykel som pajar mitt i färden någonstans.
Det är MIN orsak till att komma försent någongång ibland.
Att vara sent ute, ha aggressioner mot en annan människa eller vara oorganiserad...
Det är inte min grej!

En liten tanke som slog mig är, varför ens träffa en person man har underliggande aggressioner emot...?
Things that make you go "hm"... 
Nu ska jag börja min dag här, jag ska piffa, vänta på att en vän ska ringa och under tiden ska jag hantverka.
SUPRISE.
Vi ses senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0