Hm... en fleecekavaj...?

Vad har jag hunnit med idag då...?
Jo, först blev det den där underbara promenaden...
 
 
 
... sol, torrt och helt vindstilla.
Krispigt.
Det var jag, Milou och bara två hundägare med hundar idag.
Vi mötte "kompisen" Tobbe/blandras och Alfons/golden, det var allt.
Så den där irritationen jag hade igår om att inte få vara själv, den behövde jag inte oroa mig för idag.
Hällarna var stendött, HURRA 
 
Sen hem och sonen hade redan anlänt, jag fräschade upp mig, gjorde bara några ärenden snabbt, lunchfix till sonen, köpte tråd och sen...
Satte jag igång och sydde!
Det har gått jättebra, fort men just nu ser det ut som en fleecekavaj...
 
 
 
 
Hm, en fleecekavaj med luva, dock en väldigt välsydd fleecekavaj.
Men jag tror det blir bra i slutändan ändå, det ska på kanter runt, knytband m.m
Och det ser ut som om fleecetyget är glansigt, men det är det faktiskt inte.
Vet inte varför det ser så glansigt ut på bilderna jag tar, men det är matt och inte så mörkblått heller.
Jag ska fota den i dagsljus när den är klar.
 
Lilla Sunshine med mor kom förbi, min bästis skulle lämna pengar och så tog vi en snabbfika och sen pös dom hem och jag fortsatte sy.
Det ska jag göra nu också, har bara haft en bloggpaus så ni vet vad jag underhåller mig med.
Jag måste göra en ny arm till vänstersidan, resten syr jag klart på onsdag kväll.
Vi ses senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0