Inte tokjobbat...

Det har inte tokjobbats på barnjackan, för jag har haft lite att göra idag och så har jag velat vara TOKNOGRANN med det "nästan" sista på jackan.
Jag har i alla fall sicksackat runt och fått ihop båda delarna för att stabilisera jackan...
 
 
Gick finfint, inte en millimeter var fel, allt stämde på pricken.
Sen gjorde jag snedslån samtidigt som jag nålade fast den...
 
 
 
Sakta och försiktigt fick jag ihop det.
Och när jag nålat klart runt hela jackan...
 
 
Då fick vi fikabesök så jag fick lägga ner.
När fikabesöket var över var jag tvungen att springa över till tygaffären för att kolla efter knappar innan hon stängde.
Jag hittade INGENTING.
Eller i alla fall inte i den färgen jag tänkt mig, nämligen cerise.
Dom två vita knapparna som jag kunde tänka mig var körda, den ena fanns det bara en av och den andra bara två.

Då fick jag för mig att kolla på dom gröna knapparna.
Tänkte att det kanske skulle vara lite sött kanske med gröna knappar, och så hittade jag faktiskt samma modell i vita.
Jag köpte fyra av varje, för jag kunde inte bestämma mig.
Ska kolla den andra tygaffären i stan också, lite på nätet, men annars tror jag faktiskt att det blir dom gröna...
 
 
Tyckte att det blev gulligast.
Sen drog vi till Ica Maxi för handel och vi köpte även...
 
 
En ny, BRED, strykbräda!
Jag var så förbannat trött på den gamla som var hälften så bred som denna, ranglig var den också, tyget uppepå knögglade ihop sig, men så nu har vi alltså en...
 
 
... bred och jävligt bra strykbräda!
Ja, så har vi kommit hem, ätit och snart ska jag sy fast snedslån på jackan.
Och på torsdag letar jag knappar medans jag ändå ska på stan och sen gör jag det sista på jackan.
Så, systyga och sen virkning!
Vi ses senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0