Jag har varit förnuftig...

Jag är godissugen.
Men kommer inte springa över och köpa snask, jag tar en apelsin istället!
 
Jag är trött.
Men ska ju snart sova.
 
Jag har vilat nacken HELA (jäkla) eftermiddagen för jag ska ju jobba imorgon och då ska nacken vara tipptopp igen.
Jag ville verkligen sy, men jag har distraherat mig med datorn och kollat tyger "all over the place" istället.
Det vore dumt att överantränga sig idag nu när jag har jobbhelg och allt.
Jag har varit förnuftig idag.
(Boring...)
 
Hittade två tyger, eller snarare ett pälstyger som jag ska kolla in på Stoff & Stil när jag åker upp till Stockholm i april...
 
 
 
... och KANSKE detta tyg också....
 
 
 
Har ett MYCKET coolt projekt på lut som iofs får vänta tills jag checkat in pälstyget och som kommer bli något jag förmodligen kommer sy om i alla fall det första pälstyget är "OK".
Vi får väl se.
Ja, lite sånt har jag pysslat med, inte SÅ tråkigt ändå kanske 
 
Nästa syprojekt blir i alla fall något jag redan har tyg och mönster till i mitt nästan helt fixade arbetsrum, ska bara virka klart en halsduk som är beställd och ett par handledsvärmare före.
Eller det kan jag ju göra kvällstid framför tv´n kom jag ju på nu...
Tänkte inte på det 
 
Dessutom har hundbästisen redan beställt inte en...
Utan TVÅ fleecejackor när jag väl fixat nytt tyg!
(
hon tyckte dock att APRIL låg lite väääääl långt fram... ;)
Shit, det var inte dåligt det.
Vi ska bara mäta och förlänga modellen och göra den lite mer A-formad, och det kan vi ju göra innan, så är det klart i april.
Framförhållning.
Bravo.
 
Shit...
Jag har med andra ord tagit mina TVÅ första beställningar.
Det var modigt.
Jag som inte skulle sy annat än "bara till mig själv" och det jag syr utöver skulle jag bara hänga ut i boden.
Men inga beställningar på ÅR...
Hade jag ju som sagt bestämt mig för!
 
Fast, vågar man inte så vinner man inte, det vet jag sedan tidigare.
Då ska jag väl börja bli lite modigare.
Jag börjar faktiskt bli lite varm i sykläderna, och jag kan uppenbarligen rädda helt dödsdömda projekt också.
 
Dessutom har en av mina kusiner frågat om jag skulle kunna sy en "Ewa Fröling-klänning".
Nu vet jag iofs inte riktigt ännu just VAD en "Ewa Fröling-klänning" är, men jag gissar att det är någon form av 50-tals modell som Ewa hade i "Stjärnorna på Slottet" kanske..?
Och jag har gett mig sjutton på att göra ett projekt som är något mer att bita i, det ska jag minsann våga mig på.
 
Jag har märkt att det är ju som att cykla det här också, och har man en gång lärt sig...
Då sitter kunskaperna faktiskt i!
Nu ska jag hoppa isäng, vi ses imorgon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0