Krafttag...

Uppe med tuppen och idag är det verkligen råkallt ute.
Riktigt blöt kyla utanför dörren.
Rys...
 
Läste i tidningen idag att "Biskop Fast" har gett sig ut i debatten och ska manifestera mot/med(?) det här med färjetrafiken.
Upp till kamp, tycker biskopen, "Heja, heja" sitter jag här och fnissar i mjugg.
 
"Redan på onsdagsmorgonen börjar han själv att ringa i klockan vid Biskopsgårdens kapell tills färjan lägger ut kl 7.00-7.05.
De närmaste veckorna tänker han ringa samma tid varje vardagsmorgon."
 

Hans g
rannar som kommer förmodligen bli skitirriterade varje morgon när biskopen står och skräller med sin lilla vällingklocka i trädgården.
 
- Vad fan håller du på med,  skriker närmaste grannen klockan 07.00.
- Jag protesterar mot försämringarna i färjetrafiken, svarar biskopen och skräller vidare i sin lilla klocka.

- ????
Med en vällingklocka som bara vi hör?
- Ja, det gäller att ta till rejäla KRAFTTAG!
 
- Sluta, jag har sovit dåligt inatt för jag har haft myrkrypningar i benen och hade precis somnat om! (det är ju mest pensionärer som bor i innerstan för det är dom enda som har råd att bo där...  )
- Nej, jag måste manifestera för det har jag gått ut i tidningen och sagt.

- Men herregud, det var då själva faaaaaan...
- Missbruka inte herrens namn tillsammans med djävulen, skriker då Biskop Fast och ringer lite extra frenetiskt i sin lilla klocka, och bestämmer sig på stående fot för att nu ska han göra detta i ett helt år!
Bara för att liksom.

Kanske jag skulle springa ner i källaren och leta fram mormors lilla vällingklocka och göra likadant som biskopen...?
Gissar att MINA GRANNAR kommer gå i taket, för det hade jag gjort.

Nåväl...
Och det skriver HON och raljerar som bara sitter i sin röda Ikeasoffa och INTE GÖR ETT SKIT mer än att tycka.
Jag ska inte dissa biskopen, ring på du och hoppas på att grannarna inte får tuppjuck!
Undrar bara om han tror att det ska höras ändå upp till Rosenbad i Stockholm...?
För det tror inte jag 
 
Idag har jag faktiskt inte lust att gå och jobba.
Det är inte ofta jag inte har det, men jag är så fokuserad på att få bli klar med den där barnjackan så jag INGET annat i skallen just nu.
Inget.
 
Har för övrigt virkat klart halsduken jag hållit på med, gjorde det sista nu på morgonen för jag "hann" inte igårkvälls.
Det blev ju så mycket barnjacka och sen var det "Leif GW" på det.
Så nu ska jag experimentera fram ett par nya handledsvärmare och hoppas jag får till något snyggt, fast det ska vara enkelt.
Ska jag nog fixa.
Dags att hoppa i duschen, och vi ses imorgon.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0