Mycket upplyftande....

Igår skulle jag lägga mig och sova direkt efter "Project Runway".
Bara det att jag hittade en sida på på nätet, där det var så IN I HELV....
Billiga tyger!

Då var det kört.
 
Jag låg och kollade till halv två typ och beställde tygprover som man fick gratis.
5 gratisprover i månaden kan man få, och ska man tex kolla bassortimenet då är det kanon.
Fleecetygerna kostar tex 39 kr/ m!
 
    
 
    
 
Nu valde jag bara bilder på några fleecetyger till vuxna och barn som jag gillar.
Men tänk så här, på den här sajten så får man TVÅ meter tyg för samma pris som det billigaste jag hittat i Stockholm där det ligger på 79 kr/m och över 3 m ligger det på 69 kr/m.
Här på Gotland ligger det på 129 kr/m.

Sambon kollade frakten och den ligger på 70 kr om man handlar upp till 1200 kr, och handlar man för mer då är frakten GRATIS.
Jaha, det lät ju jättedyrt.
NOT.
Företaget ligger i Hamburg, men har svensk sida på nätet och säkert fler sidor för olika länder.

Så igår då beställde jag fem gratisprover i fleece, poplin, tyll, fuskpäls, satin duchesse och så får vi se vad det är för kvalitet.
Satin duschessen kostar 62 kr/m, det är också snorbilligt.
Är det en lagom tjock och bra satin så är det ju perfekt att sy festklänningar i tex.
 
Kanske inte min kompis som beställt två fleecejackor inte behöver vänta ända tills jag åker till Stockholm i april.
Jag gissar att hon håller tummarna att tygerna är bra fastän hon inte vet att jag hittat den här sajten ännu 
Jag får berätta ikväll.
Själv har jag väl dött och kommit till tyghimlen!
 
Ja, så det var min natt.
MYCKET upplyftande.
Jag har inte tid med er nu, för jag ska sy och sen vankas fikabesök så jag måste baka.
Vi ses senare och då...
Kanske jag har sytt klart jackan, den som lever får se.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0