Nu vet jag hur barnklänningarna sitter...

God morgon!
Idag är det verkligen en gråkall morgon.
Jag vet inte hur den känns...
Men den ser otrevlig ut innifrån.
 
Fast IDAG ska jag och hunden ut och få typ MINST en mil under fötterna, minst.
Det har bara blivit kortare bitar torsdag, fredag och igår, så idag har jag verkligen spring i benen.
Och eftersom vi inte har något på agendan här idag, så har jag ingen tid att passa.
Skönt.
Det blir massor av kläder och sen ut, senast 10 ska vi traska iväg 
 
Så såg vi den där filmen jag och sonen...
 
 
"Rivalerna" och den var INTE bra.
Alltså den hade fångat andemeningen om det där med amerikanska val, folk bakom som styr "SINA" kandidater med enorma peningasummor, kristna och skenheliga sk familjefäder som ställer upp och kampanjar, att dom vänder kappan efter vinden om dom är i olika landsdelar/yrkesgrupper och kampanjar m.m.

Och so far so good...
Skulle jag väl vilja säga.
Men sen slutar det alltid i en massa plumpa sexskämt och andra konstigheter som hamnar FRÅN ämnet dom egentligen skämtar om.
Ja, så betyget blir:
  - tummar upp, för den hade sina små stunder, men dom var få.
Sonen och jag var ganska besvikna.
 
Dock satt sonen faktiskt och såg "Stjärnorna på slottet" med mig.
Utan tvång dessutom 
Och jag tyckte det var säsongens bästa program, dels för jag inte vet ett skit om Robert Gustavsson, dels för att han faktiskt istället för att vara sig själv tyckte det var bekvämast att vara i "karaktär", dels för det där med att han inte verkar ha vänner, hans bror som var sjuk hela sitt liv och Robert levt i skuggan av någon form av dödsångest, tvångstankar, hjälp...
Jag satt med en klump i halsen och berörd ända in i märgen och sonen sa:
"- Det kunde man inte tro om hans liv, han som är så rolig.
Så sorgligt...
 
Ja, det var verkligen sorgligt på något sätt.
Och när vi sen hållit oss vakna ÄNDA TILL 23.30 och "SNL" började, då orkade jag bara hålla mig vaken tills första reklampausen kom, sen stenslocknade jag.
Vet inte om sonen såg klart, men jag orkade bara inte, det var tack och goodbye!
Ja, och nu är klockan 10.10 så det är "Tack och goodbye" här också, nu ska vi ut och sen ska jag göra snedslå till barnjackan.

Förresten...
En sista grej bara, jag tog bilder på barnklänningarna som jag sytt.
Dock blev nästan alla bilderna för dåliga för det var för mörkt i rummet eller så var minerna på fotomodellen kanske inte så bra 


Jag ska fota om en annan och ljus dag, m
en klänningarna i sig SATT jättebra i alla fall och det var ju huvudsaken.
Jag har ju inte provat dom på något barn ännu.
Den första här ska föreställa 2-års klänningen i Stoff & Stil-mönstret, men blir som en lagom blus/utanpå klänning till en 3½-åring (?) ...
 
Och den andra ska då vara en klänning till 3 år, men ser MER lagom ut till 4½ istället för 3½- åring som modellen är...
Fast båda funkar tycker jag ändå.
Alltså båda längderna, det beror ju på vad man har för smak som förälder.
Ja, då vet jag det, lyckade klänningar i MIN SMAK, godkända att sälja nu när jag verkligen VET hur dom sitter också!
Nu ska vi ut, tjing!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0