Obehagliga nyheter om överfall...

Jag börjar med obehagliga nyheter...
 

Kvinna överfallen vid Murfallet

Polisen söker vittnen till överfallet

"En kvinna i tjugoårsåldern överfölls av en man vid Murfallet i närheten av Paviljongsplan strax före klockan 18 på onsdagskvällen.

Enligt Michael Lindquist, vakthavande polisbefäl, blev kvinnan påhoppad av mannen helt oprovocerat. Mannen slog därefter kvinnan till marken. Efter ett kort tumult lyckades kvinnan slita sig loss genom att slå mannen i ansiktet.

Mannen sprang därefter ifrån platsen. Kvinnan fördes till Visby lasarett eftersom hon slagit i bakhuvudet i tumultet.

 

- Hon har varit hos oss på stationen och är naturligtvis väldigt chockad. Vi är angelägna att alla som kan ha rört sig i området från ungefär klockan 17.30 och framåt och har sett något hör av sig till oss på polisen. Och eftersom mannen fick ett slag i ansiktet kan det synas en tid, säger Michael Linquist.

Polisen hade ännu på torsdagsmorgonen inte gripit någon misstänkt gärningsman."

 

Någon som känner för en liten promenad I STAN efter mörkrets inbrott?

Nä, jag tänkte väl det.

Så var vi där igen, sist det var den där blottaren som höll till i nästan samma område, i alla fall inte långt ifrån, Kärleksstigen...
Honom tog dom inte.

 

Han höll på en period, la av, dök upp igen och försvann sen igen när det blev mycket rapportering.

Samma karl igen?

Som blivit värre?

Vem vet.
Vågar man åtminstone gissa att personen bor i samma område, för att snabbt kunna ta sig hem?

BRA i alla fall att tjejen som blev utsatt KLARADE SIG relativit bra och att hon "märkte" aset med att slå honom i ansiktet!!!!
Stan och ön är liten, kommer någon hem med en präktig blåtira i ansiktet, alternativt sjukskriver sig från jobbet och efter en vecka kommer med något gul/lila i ansiktet...
Då kan man bara hoppas att dom blir anmälda.

 

Om det så är sambo, fru, eller arbetsgivare som anmäler.

Om personen ifråga INTE har någon som dom träffar eller jobb att gå till...

Då kan det ju bli knepigare kanske.

Men jag håller tummarna, överfallet må ha skett i en utkant av stan, men det är dock i stan inte långt ifrån närmsta hus.
Mycket obehagligt.
Jag har en minihund, det blir inga "spontana" hundpromenader i stan kvällstid utan eskort för min del i alla fall.

 

Jag kom typ helt av mig i mitt morgonbloggande här efter att ha läst det där i tidningen.

Jag skulle gnälla på min nacke som fortfarande spökar efter medicinmissen igår.

Jag skulle gnälla på att jag såg på "Mia på grötö" och tyckte det var dåligt.

 

Jag funderade dessutom på hur man får ett plagg "oelektriskt" om det är elektriskt?
Någon som vet?
Fleecejackan är lite omöjlig att använda för att den är för elektrisk.

Just nu smetar den sig runt kroppen fastän den är för stor och drar åt sig allt, hundhår, mina hår, damm, you name it.

Räcker det med att man kanske bara tvättar plagget?

Jag vill börja använda den som en extra jacka under vinterjackan, men det är omöjligt nu när den är så elektrisk.

 

Vad händer idag då?
Jo, jag ska väcka sambon som har storstäd på schemat idag.

Själv ska jag köra den obligatoriska hundpromenaden till att börja med, tar väl stadsrundan fast längs TRAFIKERADE vägar.
För säkerhets skull.

Sen ska jag sy klart ett par babybyxor och det var väl typ det jag hade tänkt att ägna mig åt idag.

Det blir dock en väldigt soft dag med tanke på nacken.

Håll tummarna att det har lagt sig tills imorgon, så härdar jag ut idag.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0