34.9 grader...

Så har jag jobbat klart och REDAN PACKAT strandväskan!
Eller den var klar redan IGÅR...
Såklart!
 
Och det var superkul att träffa Chifen igår såklart, vi fick köra luftkramar "på behörigt avstånd" så jag inte skulle smitta ner stackar´n med min härliga förkylning.
Klockan 17.15 PIP, satt jag på uteplatsen och skulle äta kvällsmat under parasollet....
 
 
... då visade temometern 34.9 grader i solen!
Det var nog typ 28-29 både inne och under parasollet.
Jag åt kall mat både till lunchen och på kvällen, det gick liksom inte att känna sig sugen på "lagad" mat igår.
 
Så ja...
Det var varmt på jobbet igår.
 
Idag är det inte bara internationella "Jag-måste-sola-skiten-ur-alla-andra-dagen", utan även Nelson Mandelas 95-årsdag.
Man uppmanas att försöka göra åtminstone EN god handling/gärning för att hedra Mr. Mandela och det ska jag verkligen försöka göra.
Hur liten den än må vara, så ska jag försöka.
 
Jag tror att om Nelson Mandela hade fått styra HELA VÄRLDEN under sin storhetstid hade det varit fred på hela jorden...
Då i alla fall.
 
Jag tror inte funnits en godare människa någonsin.
Inte för jag känner Nelson personligen, men jag tror verkligen han var/är godare än godast.
Så idag hyllar vi Mandela och hoppas på en bättre värld!
 
Nu...
Mot stranden för i helskotta!
Ikväll blir det Nunnan och släkthäng (precis som på stranden förmodligen) men NU....
Måste jag iväg!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0