Det kändes som om ozonlagret var borta precis där vi låg...

Det har varit en jättebra dag...
Ända fram tills nu.
 
Jag stack och hämtade tyger som planerat och hemmafixade lite innan jag öppnade tygpaketet.
Och när jag öppnar paketet ser jag till min fasa att det sandfärgade tyget min kusin ska ha till sin fleecekofta...
Är beiget!
 
NEJ, fy tusan, det där svagt/ljust o´boyfärgade tyget med en lätt rosa ton som vi såg på tygprovet var beiget.
Jag som hatar beige.
Jag ringer kussen, hon måste komma hit och titta på tyget för hon kan omöjligt vilja ha den här beiga tonen.
Kussen kommer för hon har ändå vägarna förbi.
 
Hon tittade på tyget och tyckte att det var JÄTTESNYGGT!
Va?
Nej, det är ju fult.
Nej, snyggt.
Nej...
Fult!
 
Ja, nu är det ju inte jag som ska ha koftan så jag kanske inte ska stå där och argumentera med "kunden Syster-Yster", men tyget var fult.
Fast hon gillade det uppenbarligen och tyckte att det var snyggt.
Okej...
Vi fick väl enas om att inte tycka lika, trots att vi nästan JÄMT har samma klädsmak.
Hm...
Fast bra iofs, då slapp jag skicka tillbaka tyget och att vi skulle vänta på nytt.
Hon var nöjd, det var huvudsaken!
 
Jag sa i alla fall att jag inte skulle sätta dit min namntag i plagget för jag ville inte skylta med mitt eget namn på ett plagg i en sån ful färg.
Jag sa att jag skulle sätta dit ett annat företags namn, som syr liknande koftor så jag slapp skämmas själv!

"HA, sa kussen, jag skulle skratta ihjäl mig om vi gick på stan du och jag och någon kom fram och berömde mig för min snygga kofta!"
- Kommer aldrig att hända, sa jag.
Och så gapskrattade vi.
 
Så satte jag igång med att skära ut det cerisa tyget till hundbästisen.
Tredje gången gillt för hennes fleecekofta.
Gick super, vid 12.30-tiden kom morsan hem och vi drog ut till Björkis, fast idag var det BRÄNNHAGA med stort "B".
Satan i gatan vad det sved i skinnet!

Detta trots att jag solar med faktor 30 och att vi kom ut runt 13.15-13.30 typ.
Det brände så det nästan var lite läskigt.
La vi av för det att sola?
HA, tillåt mig gapskratta igen, nej det gjorde vi inte.
 
Idolen sa att det nästan var som om det frätte (inte fräste, utan fräta som i frätskada) ända in märg och ben.
Vi kunde bara hålla med, det kändes hudcancer-varning på det hela.
Ja, då fräter vi lite till då,  och så gjorde vi det.
Kändes som om ozonlagret var borta precis där vi låg!
 
Klokboken joinade och så låg vi där plus badade för det var jättevarmt i vattnet tills klockan var 17.45.
 
Väl hemma, kvällsmat från frysen och så satte jag igång med bästisens fleece igen.
Hade tänkt att jag skulle komma ungefär till hälften på koftan.
Och eftersom hon har lite större storlek, så tilläts INGA FELSTEG för marginaler finns inte tygmässigt för det.
Och vad gör jag?
Jo, SKÄR FEL såklart, när jag ska ta och skära ut bit 2 av luvan, då skär jag två likadana och inte motsats...
Och då går det ju inte och passa ihop!
 
Okej, ingen fara på taket, tänkte jag, jag har ju mer tyg, det som Nybyggarkussen köpte i Norge.
Det går att ta dom sista två bitarna från det tyget i så fall och skrava, och så fortsatte jag.

Tralaaalaaa... shobidooobido...
 
När jag sen kommer till det sista går jag och hämtar det andra cerisa tyget och då ser jag att det tyget som jag fått NU...
Är mycket ljusare.
Nästan rosa när jag jämförde det med det "gamla" cerisa tyget och dessutom "hårigare" än det andra, så dom passade inte ihop!
 
Nej, nu jävlar!!!!!!!!?
Ska hon som beställt sin först, aldrig få någon jävla kofta eller vad är det frågan om?
Tydligen inte.
 
Jag fick psykbryt och gick ut och plockade in tvätten och svor ramsor som en sjörövare hade rodnat om han hört.
INTE MÖJLIGT, detta är bara inte möjligt.
Jo, det var det tyvärr.
Och så började jag skratta hopplöst, poänglöst, ja... och sen svor jag igen.
Ville bara mörda någon.
 
 Gick in och ringde bästisen, hon svarade inte med ringde upp en stund senare.
Vi kunde väl enas om att den här cerisa koftan GÅR DET verkligen TROLL i, nu är det bevisat efter tre gångers försök.
Och jag vill bara dra något gammalt över mig men...
Nya tag på TORSDAG IGEN, jag får försöka få ut bra bitar ur det tyget som jag hade från början och så får vi se vart vi landar.
 
Den som jag skar ut idag ska få en ny krage i annan färg, tja, något som matchar med det rosaaktiga och samma färg på nedre delen av ärmarna.
Den kommer med andra ord bli tvåfärgad, vi får väl se vad som passar bäst.
Nu ska jag sova, imorgon väntar jobbet.
Sov gott!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0