Det kröp på min fot...

Idag vaknade jag 06.45.
Jag trodde dock att klockan var 07.45.
Blev lite irriterad när jag såg att klockan bara var 06.50 när jag kom ut i köket.
Varför då tänker säkert ni, hon som ÄLSKAR att vara uppe tidigt på morgonen!?
Morgonstund har ju guld i mun, enligt henne.
Jo visserligen, men jag somnade inte förrens 01.30 för att jag fastnade i en film inatt, och då känns fem timmar och en kvart lite för lite sömn för en brakförkyld 42-åring.
Suck.

Igårkvälls plockade jag inte mindre än SEX fästingar i huvudet på Milou.
Tre som kröp och tre som satt fast.
Det blev en jäkla samling på pappret framför mig.
Rys.

När jag dessutom satt och såg den där filmen och kände att det KRÖP PÅ MIN FOT, ja något hade tagit sig upp från mattan och kröp på mig och jag såg att det var en fästing, då ville jag inte ha hund längre!
Jag sätter på en ny laddning fästingmedel i nacken på henne, det känns som det är dags för det igen.
Isch.
 
Skall snart sätta mig på cykeln och dra iväg till posten och hämta tyger.
Sen börja jobba lite i syrummet innan vi drar på stranden.

För övrigt så såg jag på väderleksrapporten att imorgon när jag ska jobba på mitt vanliga jobb...
Då ska det bli TJUGOSEX GRADER!!!!!!!!!!!!
Va, den enda dagen jag valt att jobba för att vårat sommarschema skulle gå ihop, då ska det bli den varmaste dagen på hela sommaren!

Hur fan är det möjligt!?
Jag blir så provocerad.
Jäkla väder, fy så fisigt.
Men, men, inte mycket att göra åt, jag ska jobba och det är inte mer med det.
Dags att borsta tänderna och sen iväg, vi ses ikväll.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tur att du kände den där äckliga fästingen. Jag har just medicinerat mot borrelia och det är ingen höjdare att äta antibiotika.

Kram, Ingrid

Svar: Usch, nej det förstår jag.Jag är livrädd att jag ska åka på något efter den där fästingen jag fick när jag var på jobbet.
ELLER att någon från hunden ska bita sig fast, hon är ju uppå mig hela tiden.
Hoppas du mår bättre snart! Kram Madde
Madde

2013-07-16 @ 15:41:48
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0