Från dur till moll...

Så satte jag på mig fjärilsklänningen och satte på mig ett par höga skor...
TIPPTOPP!
Jisses vad snygg den var på, det BLIR den sm kalasklänning imorgon om vädret tillåter.
Alltså jag har ju redan gjort flera klänningar i modellen men i "fintyg" blev den smasching fakiskt!
 
Sambon kom hem från en golfrunda och deklarerade:
- Fy fan, nu får dom andra passa sig (Larsson-släktcupen-deltagarna) jag är skitvass!
Dom andra får passa sig, jag är så jävla bra.
 
Ja, sambon är väl så satans taggad att behålla trofén att jag gissar att han hellre mördar dom andra än låter dom vinna.
Är ingen hemma av deltagarna efter klockan 20.00 bör mina kära släktingar bli lite oroliga 
 
Annars gick det från dur till moll här.
När jag var klar med min systuga för dagen skulle jag plocka bort allt fix som låg framme och när jag tar och böjer mig över köksbordet, ska plocka ihop min skärmattor (3 st) som ändå är ganska tunga och när jag lyfter så...
PANG så smäller någonting till i ryggen!
 
Jag kunde knappt räta på ryggen och ut i benet, höger, strömmar smärta.
Jag kunde knappt ens stödja på på det.
Fint.
Ischisasnerven.
Jo, jag har varit med om det förut, så jag vet, två gånger dessutom.
Perfekt, var väl bara det som fattades liksom så här i slutet på semestern.
Fortsättning följer, jag orkar bara inte bry mig ikväll.
 
Igår så blev det ju även en partykväll med lite släkt igen.
Vi började med förmingel på...?
Ja, fiket/restaurangen brevid frikyrkan mitt emot tandläkarna på Wallers... som heter....?
Ingen aning.
Vidare hade vi bokat bord på Munken och fick ett toppbord...
 
 
Piff & Puff aka Statlin & Waldorf såg lite trötta ut redan innan vi kört igång på riktigt.
Själv tog jag...
 
 
... en alkoholfri drink för ovanlighetens skull.
Alltså jag kör ju jämt alkoholfritt eftersom jag inte dricker, men det där med att sitta och sippa vatten börjar kännas uttjatat så igår då lyxade jag till det på en jag-låtsas-att-jag-dricker-i-alla-fall.
Men man kan ju undra vad det egentligen var i den där drinken, jag blev så himla spexig...
 
 
... funny-haha-Madde eller Spexar-Madde även kallad.
Råkade tappa min väska i stengolvet och solbrillorna gick visst sönder, men jag lagade dom direkt, det vara bara glaset som hoppat ur.
 
Till middag åt jag Munkenburgare, jättegod och jättegoda strips till, jag åt som en hungrig varg.
Bara det att idag har jag haft rännskita (ursäkta om jag delar med mig...) och varit uppblåst som en badballong i magen.
Något var inte riktigt som det skulle med maten men jag har fått magtablett av sambon och nu VERKAR magen ha lugnat ner sig.
Rötmånaden har gjort sitt intåg.
 
När vi ätit klart drog vi till Nunnan och lyssnade på vår kompis trubaduren och Syster-Yster och jag hamnade under sollampan.
Bara det att jag verkar tycka att det är sommar, medans hon verkar tycka att det är vinter...
 
 
... hon ville väl ha på sig sin nya fleecekofta i det beiga fleecetyget och visa upp sig gissar jag 
Själv hade jag på mig min gröna lite senare, vi börjar bli misstänkt lika Dupontarna i Tintin.
Idolen använde Moster Puff som drinkbord...
 
 
Kussen hade fått hugg på en gubb...man från Blekinge som var här för att spela pingis.
 
 
Idolen blev lite sotis och försökte vara med på bilden, men det fick han inte.
Jag försökte skapa lite kärleksdrama men det gick sådär...
Idolen blev ju KOMPIS med Blekinge-gubb...mannen istället.
 
 Pingpong-mannen suttit och snackat med Idolen och efter ett tag så blev det bestämt att NÄSTA ÅR ska tydligen Idolen aka Pastorn vara med i den där tävligen, han anmälde sig på stående fot.
 
- Vad ska han göra, sa du, frågade jag kussen.
- Han ska spela rundpingis, sa kussen.
- Va, ska han spela RUNK-pingis, sa jag då.
Höhöhö, jättekul, rena rama grabbskämtandet från min sida, och så gjorde vi high 5 på det.
Jättekul.
 
När jag sedan skickade ett sms till sonen som var hemma för att KOLLA att han var hemma så fick jag så jag teg.
Jag skrev:
- Vaken, hemma?
 
Till svar fick jag:
- Nej, jag är på fyllan.

Eh...
Först blev jag paff och sen bröt skrattet ut.
Hysteriskt kul, jag visade dom andra och vi höll nästan på att ramla under bordet av skratt allihopen, det märks från vilken sida han ärvt sin humor i alla fall.
Inte är det från sin far 
Inte SÅN humor åtminstone.
 
Dans blev det också, Idolen var uppe och dansade till någon låt och snabbt som blixten skuttade moster Puff upp och ville dansa med honom.
Ja, hon ville väl ha revansch från förra gången när vi var på Nunnan och jag dansade med mamma, Puff blev så avis där hon satt, inklämd mellan bord och bänk.

"Upp med kameran och BANDA" (internt), skrek jag till Nybyggarkussen, och fram kom mobilen och filmning av dansen följde.
Vi kommer ha så många roliga nya filmer till nästa släktfest så vi får nog börja redan vid 14-tiden om vi ska hinna med allt fram till 01-02.

Fler och fler dråpliga grejer hände under kvällens gång, varav en kommentar som Syster-Yster fällde som gjorde att jag faktiskt nästan dog av skratt.
Jag fick en sådan skrattattack så tårarna spröt.
men jag orkar helt enkelt inte berätta mer, jag måste gå och sova nu för jag har jobbat jävligt hårt idag.

Uppenbarligen, eftersom jag nu då fått ischiasnerven i kläm.
Gått långpromenad med hunden har jag också gjort, trots ryggont och ischisas i kläm...bla..bla.
Jag hoppas och ber att det blir bättre tills imorgon, men som det är nu så kommer jag knappt ur soffan när jag suttit en stund.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0