Frk Snåljåp gör stan...

Jisses vad trött jag är.
Så in i... hm-hm-hm ... trött!
Vad hände vidare idag då?
Jo, jag och morsan travade ner på stan och hann inte ens ner i gyttret förrens ett sms från Nybyggarkussen dök upp, hon föreslog en FIKA!
"Saved by the cousin", tänkte jag då och var snabb att svara:
YES pliiis!
 
Eller snåljåpen bad faktiskt sin kusin att ringa upp så vi kunde bestämma "något".
Snåljåpen är självfallet jag, så ingen nu tror något annat.
Frk: "Jag-laddar-bara-upp-75-kr-comviq-kompis-i-månaden-och-kan-inte-ringa-upp-någon-som-inte-har-samma-abonnemang!"
Jepp, det är jag det.
 
Nåväl, vi möttes upp på Skafferiet och jag tog kaffe och GÅRDAGENS MACKA!
Se där, Frk Snåljåp slog igen.
Pratade, aktade oss för fåglar som sket ner morsans väska och flög så nära att man nästan trodde dom skulle landa i håret på en och bygga bo.
(Skatbo)
 
När vi fikat klart struttade vi ner på stan.

Kändisspaning på Söderväg var för övrigt SORAN ISMAIL som vi plingade på så han fick flytta på sig.
"Tack, tack", sa jag och ville stanna och säga hur rolig jag tycker han är, men det gjorde jag inte, vi cyklade vidare.
 
I alla fall, vi gick ner och strosade runt bland alla...
Alla... stationer...?
Eller vad kallar man det, tältstationer med olika organisationer.
 
Vi såg Erik Blix, Sivert Öholm, en massa kända journalister, dagens huvudperson Gustav Fridolin...
 
 
... bli intervjuad av Lena Mellin, en kille i VÄLDIGT FUL frisyr...
 
 
Idolen sjöng:
"I´m a firestarter..." och jag höll med.
Dvs:
Killen hade samma frisyr som sångaren i Prodigy.
Inte SÅ himla snyggt alltså.
 
Men...
Även undertecknad kan vara ful!
Ja, det kan ju vara svårt att tro förstås, så himla snygg som jag är men tillåt mig bjuda på:
Jag i väldigt fula "Margareta Öhman-Varuhuset-brillor"...
 
 
Ja, mamma hade tagit på sig dom här hotta brillsen och jag fick en chock när jag såg henne i dessa 80-tals brills.
Domen var hård:
- Köp nya brillor annars går jag inte på stan med dig, sa jag.
Det gjorde hon.
 
Alltså hennes ordinarie, snygga, moderna brillor låg tydligen i bilen som är på verkstad och då grävde hon fram dessa skönheter.
Eh...
Borde hon inte ha sparat överhuvudtaget!
 
Vi såg även...
 
 
Gudrun Schyman bli intervjuad av Anders Pihlblad på Tv4...
 
 
Och när vi lämnat Gudrun så dök det upp en bäver...
 
 
... som jag väldigt gärna ville bli fotad ihop med.
 
Bara det att det var visst ingen bäver, det var en mink!
"Rädda minkarna" var budskapet.
Mhm, jaha, "Rädda minkarna", okej.
Jag som trodde det var "Save my beaver" men det var det visst inte, och eftersom jag gjort bort mig så skrev jag såklart på för att rädda minkens beaver då 
 
Ännu lite längre bort sprang jag på...
 
 
... Petter Stordalens HUSDJUR giraffen "Money talks" på Donners plats!
Herregud, dom är så excentriska dom där norska miljardärerna, giraffer som får springa lösa på stan, fast han var söt och väldigt tam den där giraffen "MT" och ställde gärna upp på bild.
Husse stod brevid i högklackat och ville helst slippa bli fotad.
 
Ja, och en lite gratisprylar fick vi med oss hem också...
 
 
... nyckelring med ficklampa, vattenpåse, tandborste, lypsyl och andningsskydd till munnen ifall man springer på någon som man behöver göra hjärt-lungräddning på.
Händer ju lite då och då.
Typ.
Plus att vi åt en massa godis, fick färska jordgubbar, har jag glömt något...?
Säkert, men det kommer jag inte på nu.
 
Snåljåpen i mig mådde bra...
ALLT var ju GRATIS!
 
Och tillslut fick jag nog.
Jag orkade inte trava runt mer utan bad mamma att vi kunde gå hemåt.
Då hade vi varit ute i 3 tim och 45 minuter (hjälp), och så lovade jag mamma att vi kunde gå ut någon kväll och se ett "tal" också, bara jag fick gå hem.
Okej, hon var nöjd, då blev jag GLAD och jag var även glad att Nybyggarna joinade så jag slapp gå helt själv med morsan.
 
Vi gick hem.
 
Jag virkade sen lite i solen, har sytt på fleecekoftan, packat åt sonen som ska på fotbollsläger imorgon och nu...
Måste jag gå och lägga mig för imorgon ska jag upp och hjälpa honom med det sista.
Klockan ringer 05.40.
God natt!
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0