I´m the king of the world...

Vi börjar väl med statusdateringarna från sonen och sambon som bara HAGLAR på fejsbucken idag!
Här står dom i bilkö till båten...
 
 
 
När dom sen landat i Stockholm åkte dom till Moster Puff´s lägenhet och dumpade sina prylar och drog vidare på SHOPPING till Farsta centrum.
Sonen köpte enligt uppgift en luvjacka.

Mina t
vå killar som shoppar ihop, det hade varit KUL att se...
För det går ju så OSMIDIGT att shoppa med båda när jag är med och shoppar.
 
Sen drog dom tydligen till Globencity och shoppade DÄR OCKSÅ...
Jag tror jag svimmar, vidare drog dom till själva huvudmålet...
 
 
Tele2 Arena.
Tjohoo, dom mötte upp kussen som levererade...
 
 
VIP-paketet till sonen... och sambon.
Den senaste uppdateringen för en liten stund sedan visade dessa bilder...
 
 
 
 
Den sista bilden får mig osökt att tänka på en replik från filmen "Titanic" när Di Caprio skriker:
"I´m the king of the world!!
Ja, lite så tror jag sonen tänker när han inväntar sin FÖRSTA ARENA MATCH.
 
Fortsättning följer när matchen har startat och nu fortsätter med min dag!
 
Vad har då jag gjort idag?
Jo, jag har jobbat häcken av mig med fått mycket gjort, allt för att jag ska kunna slappa lite imorgon.
 
Jag åkte och fixade alla ärenden jag skulle fixa på stan och det var inte lite folk, trust me.
Detta trots att jag var ute tidigt, men det var perfekt shoppingväder för alla och en var.
Kändisspaning:
Jag såg skådespelarna Göran Rangerstam och Malin Crépin ( nya Annika Bengtsson i Liza Marklund filmerna) och båda mötte jag i Hästgatsbacken.
 
Mellanlandade lite snabbt hos Klokboken på hemvägen och blev medbjuden att åka till Fårö för att se Bo Kaspers om jag ville.
Jag ville, men det fattades en liten sak:
Pengar.
Jag måste tänka på finanserna och spara lite av denna lönen till september, för då har jag tagit 1½ dygn obetald semester och då gäller det att hålla i stålarna.
 
Sen drog jag hem och började sy på hundbästisens fleece...
 
 
 ... och när jag sytt på kanten runt luvan och "frammen" på koftan som inte var i samma fleecetyg som resten av koftan så SYNTES DET INTE ETT SMACK.
Och det här har jag haft sy-krisande över, herregud, man kan ju dåna av för mindre.
 
Och innan jag var klar med den för dagen så ringde bästisen/Lilla Sunshines mor.
Hon stod i bull-bakartagen för imorgon är det 4-års kalas, men gissa vem som inte ville vara med mamma och baka utan göra annat...?
Jo, Lilla Sunshine såklart.
Hon var inte medgörlig alls till bak-aktivitet tydligen.
Kom hit me´na, sa jag när jag hörde bästisens röst, jag kunde vänta med nästa projekt och hann PRECIS klart det jag skulle på hundbästisens fleece innan dom dök upp.
 
Ja, och sen hade vi allt möjligt pyssel oss för och medans vi gjorde det...
Smygjobbade jag lite 
Hihihi, ja, jag passade på lite mellan varven och det gick finfint!
Bla började jag på en urenkel a-formad topp som endast ska få gummiband upptill i detta tyget...
 
 
Trikå visserligen och jag vet inte om symaskinen kommer sy snyggt men vi får väl se.
Det var inget dyrt tyg så det gör inget om det drar sig, då slänger jag det bara.
 
När Lilla Sunshine åkt hem satte jag igång med att dammsuga, åt grekiskt sallad med tonfisk till kvällsmat.
Dushad och klar till Rapport och sedan dess har jag bara suttit och jäst.
Snart läggdags, är himla nöjd med mitt dagsverke plus att jag och Lilla S fick lite MYS ihop, det var inte en dag försent vi har ju inte setts på evigheter.
Vi ses förmodligen lite senare med matchbilder på små fotbollsspelare som myror senare, hej-så-länge!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0