Jag har inte blivit solmätt ännu...

Uppe...
Med nöd och näppe.
Trött?
Ja, jag kom isäng sent pga av "irritation" över tyget och utskärningen igår och sen såg jag "Sex and the city" och somnade någonstans halv tolv.
Inte kul när klockan ringde 06.00.
 
Jag är FÖR trött men vet att det alltid blir bättre med cykelturen, det kickar igång.
Men det är FÖR fint väder för att jobba också.
FÖR fint.

Jag tycker inte att det är optimalt att vi varje år, varje semester, sen vi blev privata måste gå in och avbryta vår semester för att jobba, ibland två pass, för att sen få semester igen.
Jag kan vara okej med det "på pappret" när jag INTE har semester, för att sen INTE vara det mitt i semestern.
Vi gör det för att vi måste, för att vi ska få ihop ett semesterschema men...
Detta kommer jag inte att vara "okej med" till nästa år, något att ta upp känner jag.
 
Vindstilla, varmt, inte ett moln bara en klarblå himmel så långt ögat kan nå och det var det ju redan när jag steg upp vid 06.
Alla som åker till Fårö idag kommer få en kanondag.
Jag vill åka till Fårö idag.
 
Det märks verkligen att jag inte har blivit solmätt ännu, så där som man kan bli i slutet av augusti/början på september.
Att man varit ute så mycket så det är OKEJ att vara inne.
Nej, jag har inte nå´tt det stadiet ännu.
 
Annars så låg det rosa tyget fortfarande ute på strykbrädan och gäckade mig imorse.
Inte mycket att göra åt, jag hatar det.
 
Så snabbt över till tjejfotbollen!
Jag är ju ingen fotbollsfantast alls, men det betyder inte att jag inte har koll...
För det har jag.
 
Och nu var vi där igen, svenska tjejerna tar sig ALLTID längre än herrarna.
Tjejerna är ALLTID MYCKET BÄTTRE än killarna.
Svenska damlandslaget tar ALLTID mycket bättre och lättare segrar än herrarna.
 
Tjejerna har med lätthet tagit sig till kvartsfinal, hade detta varit herrlandslaget hade det tagit stopp här och nu.
Männen suger i det svenska herrlandslaget, det gör dock inte tjejerna.
Jag tror dom kommer gå långt och framförallt nu när Pia Sundhage är chif, hon kommer leda laget till medalj.
 
Sambon kommer gnissla tänder när han läser det här, men han VET att jag har rätt.
Men han vill ändå påstå varje gång att herrarna har "bättre kapacitet" än damerna, men att herrarna har svårare motstånd.

Jotjenahoppla, det argumentet kan han ju stoppa upp...
 
Det tycker inte jag, för Sverige lutar sig bara tillbaka och litar på Zlatan match efter match (som typ aldrig gör mål i svenska landslaget, bara i sina andra klubbar han spelar i förtillfället, eller så är det BARA Zlatan som gör mål... hm... tvetydigt där... men ni fattar...) och även Erik Hamrén.
Tjejerna är bättre, bara att fatta.

Nu ska jag hoppa i duschen, vi ses imorgon igen.
Då är det SEMESTER IGEN!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0