Kanske, kanske...

Mitt huvud är på väg att sprängas...
Jag har huvudvärken från helvetet idag och den är till och med värre än igår.
 
Men jag har fått litet gjort idag i alla fall, jag har virkat i solen och solat i några timmar när solen var nådig.
Sen drog jag och sambon till HM för handel till sonen och vidare till ÖB för handel till oss båda och hemmet.
Då öste regnet ner, det var som värsta syndafloden.
 
Så har jag "ryddat" lite i pärmar vad gäller försäljningar, beställningar m.m. när jag kom hem från stan.
Ja, så jag har fått lite gjort som sagt.
Nu börjar snart solen lysa igen och då kanske jag tar en liten promenix med hunden genom stan och tittar på folk...
Kanske.
Men huvudvärken blir ju inte bättre av att jag sitter i soffan och ugglar i alla fall.
 
Och så är jag så glad idag...
Kanske en dröm som håller på att bli sann här, jo, för det finns EN SAK som jag saknat i mitt konstutövande, nämligen en overhead!
Ja, ni vet en sån där man hade i skolan och visade typ urtrista diagram man skulle redovisa i matten eller SO´n på...
 
 
Men jag ska inte ha den till att stå här och redovisa diagram för familj och vänner, nej...
Jag ska ha en sådan till att MÅLA stora TAVLOR med.
 
Och nu är det inte så att jag redan har en sådan (kunde haft, men var inte tillräckligt snabb igår pga jag såg film) men krokar är utlagda och det kan vara så att jag får låna en, kanske köpa en och så var en gammal kär vän till mig här och sa "Hej" idag och han kanske hade något ÄNNU BÄTTRE som jag kan få låna...
Typ en kamera man kan förstora bilder med.
Jag blev som ni förstår eld och lågor.
 
En overhead köper jag oavsett för dom kostar inte mer än ett par hundralappar så fort mina krokar nappat och sen jäklar ska ni få se på stora tavlor med folk på.
Får jag dessutom låna den där kameran av min vän, ja, då blir jag ÄNNU GLADARE.
Jag tror inte ni fattar hur kul det är att kunna blåsa upp önskvärda motiv och sen kludda på.
Man kan göra det så enkelt och ändå få det så ballt.
 
Jag hade ju en "praktikplats" som det hette då hos en konstnärinna i 9 månader efter min lärlingstid på krukis, och hon lärde mig ett och annat trix att plocka fram i målar-skapar-bakfikan.
Måla kunde jag ju hjälpligt eller "okej", men jag var väl smart...

Varför gå på Konstskola och ta lån när man kunde få det betalt istället som praktikplats och lägga fram det som en vidareutbildning efter att blivit keramiker?
Ja, inte om man kunde slippa, så jag sökte en praktikplats, lärde mig ytterligare om färg & form förutom det jag var självlärd och...
Fick betalt.

Det är något jag vill göra lite nu, jag längtar efter att måla nu...
Jättemycket.
 
Och så har jag ju då det där projeket jag ska göra till sonens rum, han kommer smälla av och alla hans polers kommer bli gröna av avund.
For sure.
Ja, så en lånekamera eller overhead när mig snart, hoppas jag!
 
Ja, nog om det, nu ska jag ta mig ur soffan och göra något igen, vi ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0