Kanske lockar det in någon...

Go´kväll.
Här har det jobbats så svetten har lackat.
Ja, lite har det kvava vädret säkert hjälpt till också, men jobbat hårt...
Jepp det har jag!
 
Jag har sytt två beställda barnklänningar....
 
 

... och så hann jag skära till en tredje klänning till valfri 1-årig kund att köpa i boden.
GUD så effektiv jag varit, och jag hann till och med MED en fika med hundbästisen och hennes karl som kom förbi.
Jag har med andra ord inte bara grottat in mig i arbetsrummet, jag har varit lite social också 
 
Rockat FETT (POPPAT) har jag gjort här också medans jag sytt.
I cd-spelaren...
 
 
... har denna eminenta cd rullat!
Jag har sytt och jag har dansat, dansat och sytt.

" My style is di bom digi bom di deng di deng digig " asså ärligt talat...
"CobraStyle" har gått på repeat och jag har sjungit med så gott jag kunnat, jag sjöng förresten med så gott jag kunde i alla låtarna.
Och dansat.
Och sytt.
Ja, ni fattar 
sååååååååååååå jävla braaaaaaaaa...)
Dessutom är det väldigt bra musik att hålla arbetsångan uppe på.

Ja, vart var vi nu...?
Jo, jag syr 1-års-klänningen och en grön fleecekofta till boden, medans jag väntar på att dom beställda tygerna kommer och tar itu med dom beställningarna.
Det har varit lite besökare i boden idag, men inget sålt.
 
Jag gjorde även en extra liten "lapp" till min skylt där jag skrev "Barn & Vuxenkläder", tänker att just "Barnkläder" kan vara en liten magnet in, för det är ganska många med barnvagnar som passerar.
Kanske lockar det in någon.
 
Tillslut var jag tvungen att laga mat här, halv åtta satte jag igång och vi kunde äta vid halv nio.
Det var lite VÄL sent kanske, men jag var så uppe i sy-jobbet att jag glömt middagen.
Eh, ja, hade jag varit själv, dvs ingen son här, hade vi fått äta rostmackor och typ fil och flingor jag och sambon.
Men efterson sonen är här funkar inte det både till lunch och kvällsmat, det var bara att skärpa till sig och laga mat.
 
Det var min dag det.
Jag är helt slut så vi får ses imorgon när jag är på hugget igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0