Lights out...

Sitter nyduschad och klar i soffan och ser på "Ice Age 4" på vår filmkanal, känns SÅ skönt.
Dessutom har jag ätit plockmat från salladsbaren på Ica, hyrt en film...
Jag ska bara DÖ i soffan ikväll.
Jag är jättejättejättejättetrött.
 
Vi var på Björkis idag och jag försökte sova.
Det gick inte.
Piff & Puff pratade så mycket och så oväsentliga grejer så jag höll på att bli tokig.
Saker man hört förr liksom.
Munnarna hade mundiarré.
 
Jag sa "Schhhhh" som den värsta surkärring, men vad hjälpte det?
Inte ett smack.
Jag reste mig och gick bort till Idolen och viskade (på skoj) att han fick ta och åka och köpa öronproppar, för jag stod inte ut.
 
Jag stod inte ut med ungarna i poolen heller.
Nä, dom slängde en boll till varandra i poolen som smällde i plasten hela tiden, jag blev galen.
Kussen sa: Det är ju bara barn...
Jag sa: Hade det varit min unge hade jag sagt till att han inte fick slänga bollen på plasten (och det har jag gjort när sonen gjort så).
Surkärringen hade extremt kort tålamod idag.
Jag tror att jag måste åka på lite mer öde strand där tystnad råder.
 
Ja, ANNARS var det en trevlig dag men det märktes att alla var trötta, det gäspades..
Alla utom morsan och moster då.
Dom satt i bilen ut och planerade att dom skulle gå ner på hamnen ikväll och se på stekarna.
 
Mamma frågade mig på vägen ut:
"Ska´ru med Madeleine?"
Jag som inte ville röja min TRÖTTHET för partytanterna sa:
"Jag vet inte, jag får se."
Och kände inombords:
Ikväll, inte en chans jag måste vila!
Att dom orkar dom där två, jag fattar inte.
 
Nu sitter dom ute i trädgården och äter...
Vi får väl se om dom kommer iväg.
 
Skulle sytt lite ikväll men det blir inget av.
Gissa varför, tanten var visst för trött ja.
Nya tag imorgon innan kalaset vi ska på.
JEPP det blir på´t imorgon igen, därför måste jag vila ikväll i ensamhet för att vara hövlig och glad imorgon och inte folkilsk 
 
Ja, nu skulle jag ju referera om Nunnankvällen, men... (jag orkar fan inte)
Det får bli imorgon, och då looooovar jag visa och berätta om vår roliga kväll, men ikväll...
Lights out.
Vi ses imorgon!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0