Vackra blomster och bra film...

Idag blev det inget bloggande på morgonen för jag ville iväg så tidigt som möjligt pga  regnet som skulle komma.
 
Jag och Milousan kom väl iväg halv tio i alla fall och hade så´n jäkla tur att PRECIS när vi kom till Tallunden på hemvägen, då kom regnet.
Ösregnet.
Men vi klarade oss hela promenaden och idag bjöds det på...
 
 
 
... färgprakt trots dimma och mulet väder...
 
 
... och fuktdropparna låg som små pärlor på spindelväven.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Doften i skogen, på fälten och på hällmarken under hundpromenaden bjöd på:
Blöt tall/skog, blöt jord, regn på sten-doft, örter och söta blommor och det var helt otroligt ljuvligt.
Jag blev lycklig trots att det är en regnig dag.
 
Dock så hägrade dusch med schamponering för både mig och jycken när vi kom hem.
Hon för att hon blev jordig och sandig, typ svart.
Jag för att jag svettades som en liten gris av den kvava luften och värmen.
 
Blev i alla fall lite inspirerad av mina blombilder så jag ska nog måla lite akvarell efter att jag sytt klart barnklänningen som hänger och väntar på mig i arbetsrummet.
Ja, så det var min start på dagen det.
Ute ösregnar det som sagt, men jag skiter faktiskt i det, jag ska PYSSLA!
 
Igår såg jag och Klokboken "Silver linings playbook" eller "Du gör mig galen" (urdålig svensk titel på filmen)...
 
 
... och den var jättebra.
Lika bra som jag förväntade mig att den skulle vara, jag ger den:
- tummar upp.
Den var både rolig, känslig, rörande och ja, BRA helt enkelt.
 
Fint även att se att människor med mental ohälsa kan uppfattas som något positivt i en film också och inte bara "hemskt och nattsvart" som det brukar porträtteras.
Mycket bra film, me-likie-likie och perfekt film att se idag när regnet öser ner, nu ska jag pyssla, vi ses sen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0