Brissund...

Först sydde jag och sen sent omsider så drog vi mot Eksta för sambon hade tänkt sig att bjuda på mat i Djupvik samt lite solning innan.
Bara det att i Tofta vände vi, det såg inte så bra ut mot Ekstakusten det var mörkt grålila, och regnet såg ut att bryta ut närsomhelst.
 
Vi vände och åkte till Brissund istället...
 
 
Där det var sol och vackert väder!
Det blev årets första stranddag för min del...
 
 
Och nej...
Det är inte en strandad, utrotningshotad liten kaskelottval som landat på filten brevid mig, det är sambon.
Bara det att golfbanan ger inte så fin solbränna för man måste ju ha kläder på sig där, notera dom mycket brunare underarmarna efter golftröjan och även taxitröjan. 
 
 
 
Och när vi solat klart åkte vi till Krusmyntagårdens nya restaurang och jag fick välja vad jag ville på menyn!
Wow, lyxigt värre, så jag lyxade till det med en urlyxig räkmacka av bästaste kvalisort...
 
 
Stor kavringmacka i botten, grönsaker, ägg, majonäs och ett jätteberg av räkor.
Jag åt och jag njöt!
 
Sen drog vi till Willys för lite midsommarmats inhandel och sen var vi hemma vid 19-tiden.
Det har varit en lååååååååång dag, jag är skittrött och snart väntar sängen.
Imorgon blir det späckade schema och jag HOPPAS att väderprognosen blir bättre än hur det ser ut just ikväll.
Vi ses imorgon igen, nu måste jag typ sova.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0