Fem dygn kvar och kaninpest...

Insåg när jag tittar på min kalender att jag har endast FEM arbetspass/dygn kvar på jobbet, sen semester!!!
 
Fast egentligen har jag ju haft semester hela våren känns det som.
Men det betyder ju å andra sidan att jag är utvilad och nedvarvad när jag går på själva semestern.
 
Sjukdomsrapport:
Rosacean mår inte bra.
Nacken mår definitivt inte bra.
Men...
That´s life.
 
Så kom jag till jobbet igår och bläddrade igenom GA och ser...
 

Kaninpesten härjar på Gotland

Så kan du skydda din kanin

Kaningulsot härjar just nu på Gotland och man har hittat två kaniner som haft gulsot ute i När, skriver Gotlands Allehanda idag.

Länsveterinären Agneta Karlsson Norström fick de första tipsen om kaningulsot i onsdags.

Sedan har det kommit tips från hela Gotland - som När, Östergarn, Västerhejde och Tofta, det skriver Gotlands Allehanda i dag.

Viruseter sprider sig lätt mellan kaniner och inte till människor eller andra djur. Länsveterinären säger att man inte bör ha sina kaniner utomhus.

– Har man tamkaniner så måste man vaccinera dem, säger Agneta Karlsson Norström.

 

JAHA...

Okej, då förstår jag varför hunden hittat inte mindre än två döda rabbisar och en död hare.

Även en död igelkotte men den var väl då inte dödad av kaningulsot.

Och Milou som rullade sig den där döda haren i lördags, jag har ju badat henne men ändå tänker jag på kaninen här hemma.


Lilla gubben, Milou som varit på honom SOM HON BRUKAR och vill leka, buffa och trixa.
Tänk om han fått virus på sig?


Tänk om han fått virus i sig av mygg när han vart ute?

Jag som inte vaccinerat honom iår.

Fy, jag måste ringa veterinären och kolla om vi kan få komma och vaccinera honom, och så får vi hålla honom inne tills det vaccinet har verkan.

OCH kolla av om dom tror att kaninen blivit smittad av hunden.
Hope not.
Dags att börja dagen här hemma, vi ses senare!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0