Fönsterputsning...

Uppe och laddad!
 
Ja, idag smäller det äntligen, fönsterputsning och förutsättningarna är strålande.
Varmt, ingen vind och sol.
Sambon kör putsandet och jag gör det andra, vi hjälps åt.

Men eftersom jag inte kan göra så mycket tungt så kommer jag sy lite mellan varven som jag hjälper honom.
Som jag har längat, att jag stått ut med dom här fönstrarna är ett under, men nu är det i alla fall dags.
 
Idag tas beslutet om Ojnareskogen.
Jag har tv´n på och väntar faktiskt med spänning på vilken sida som ska vinna.
Jag kan inte säga att jag egentligen tycker att någon sida ska vinna för...
Får inte Nordkalk bryta kalk går en massa arbetstillfällen åt pipsvängen och får dom bryta kanske det inte är bra för naturen.
Kluvet.
Minst sagt.
 
*
 
Naturvännerna vann TILLFÄLLIGT hör jag nu på tv´n.
Det ska dras en vända till i domstolen.
Alltså lär det inte gå så bra för dom som jobbar för Nordkalk, undrar hur dom nu ska försörja sig...?
Detta kan ta 7 år, oj...
Kluvet som sagt, mycket kluvet.
 
Dags att sätta fart här, vi ses senare och då...
Har jag rena fönster!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0