Heja ullmattor, Milou och golfpriser...

Uppe och idag vart det högsommar igen, tjohoo!
Perfekt för studenterna som går ut idag, perfekt för mitt första lilla "lånebarn" som faktiskt tar studenten idag...
 
 
Hipp hipp hurra för den lilla gullungen idag!
Jisses, ja, när jag skriver "lånebarn" så var det ju så att en av mina bästisar fick barn tidigt och jag brukade vara en flitig barnvakt till den här lilla sötnosen.
Bästisen fick helt enkelt dela med sig av sitt barn, hon hade inget val typ 

Millan var en busig, bestämd och underbar liten tjej...
Som växt upp till en fin, ansvarsfull, söt och UNDERBAR kvinna.
Helt otroligt att tiden gått så fort och att hon nu tar studenten och lämnar ön för jobb på fastlandet.
Hon har fått toppbetyg så jag tror att det kommer gå riktigt, riktigt bra för henne.
 
Så tackar jag GUD än en gång för att vi har en ullmatta i vardagsrummet!
 
Jag kommer aldrig ha någon annan matta än ull under matbord i matrummet eller i vardagsrummet.
Ull...
Bästa materialet i världshistorien.
Ull...
Drar inte åt sig ett djävla dugg!
 
Har man haft fester och folk har spillt på mattorna, inga problem, det ligger ovanpå själva mattan och det är bara att torka upp om man är snabb som tusan,
Häromveckan spydde tex Milou upp "gammal klippt gräsmatta" som hon satt i sig under dagen.
Jag kastade mig efter papper och fick upp allt jox, sen snabbt ut i köket efter hink och trasa samt lite diskmedel i vattnet.
Jag fick upp allt, inte en fläck, mattan tog inte upp ett smack!

Idag...Jag snubblar till på mattan med min frukostskål med fil och flingor och SPLATT...
Ut for fil och flingor på vardagsrumsmattan!

F*n!!!!
Ut i köket efter papper, skurhink, bla, bla, bla.
Kommer in, då har MILOU slickat i sig hela rasket (ja där var hon snabbare än blixten minsann ) och det syns ingenting av det spillda.
TACK ullmattan OCH Milou för det!
 
Jag behövde bara skura/tvätta några vändor på ytan för att det inte skulle bli surt, ja, och det var allt.
Så som sagt, heja ullmattor, ni äger!
 
Så vann sambon en golftävling igår, eller han kom på 5:e plats och vann sitt FÖRSTA GOLFPRIS!
Bravo!
Jepp, det var 80 som startade i tävlingen, 35 i hans "klass/grupp" eller vad det nu kallas och han vann 100 kr i golfshoppen.
Jag var rätt tacksam att det var presentkort i shoppen, för jag tror inte att små glasgolfbollar eller prisbucklor passar in i min dekoration av hemmet... direkt... kanske.

Jag tror vi får inreda ett speciellt rum till sambon ifall han ska hålla på och vinna en massa tävlingar och få priser i så fall.
Golfprisrummet.
Kanske i källaren...?
I pannrummet?
 
Ja, han kan väl ställa upp sina små priser på den gamla oljepannan och så kan vi och våra gäster gå ner och beundra  priserna när andan faller på.
Topp, det bestämmer jag. 
Nej då så hård ska jag inte vara, nå´t pris får han väl ha här uppe och resten...
(pannrummet, pannrummet, pannrummet)
Nu ska jag sätta mig på balkongen och slappa lite i solen, sen ska vi på studenten och sen till FÅRÖIEN!!!!
Vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carita Liljendahl

Ja, det var ju mycket bra på en gång! Fastän det att hunden kräks och någon spiller på mattan inte är sånt man räknar som kul, slutade det ju väl - tack vare materialet :-)

Svar: Nä, det är aldrig kul med olyckor men...Tack vare ULLEN har mattorna som sagt överlevt :D
Madde

2013-06-07 @ 15:53:39
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0