Men det är väl TYPISKT!?

Så var frukosten klar.
Tidningen läst...
Och klockan är 06.50 och det är bara lite kaffe kvar i botten på koppen.
Snart dags, snart dags att börja färden mot jobbet och sen påbörja dom sista 24 timmarna innan semestern.
 
Och så här "nästan" första semesterdagen har jag fått "den där kvinnliga veckan" som är så jäkla tramsig.
I vanliga fall hade jag gnisslat tänder och tänkt:
Men det är väl TYPISKT!?
Att man ska ha sån himla otur och få lingonveckan precis när semstern ska börja.
 
Fast så tänker jag inte denna gången.
Nej, faktiskt inte.
Då kan jag liksom koncentrera mig på EN ENDA SAK dom närmaste dagarna:
Sy!
Så jag blir klar med det jag ska bli klar med.
 
Imorgon har jag dock en sak på agendan på förmiddagen...
Gå på stan med sonen.
 
Jag vet inte om det lockar mig så vidare värst faktiskt, men han måste ha nya shorts för alla andra är för små.
Han måste ha gummiband för att förlänga dom i midjan för att kunna ha dom.
Och sist vi var på stan vägrade han prova "för vi hade ju så mycket annat vi behövde" (3 jobbiga saker, oj, tufft shoppingschema) och prova shorts ingick inte i "planeringen" enligt honom.
 
Men vi har haft en lugn och trevlig tonårsvecka med stabilt tonårshumör (han kanske längtat efter sin lilla mamma lite när han varit bortrest?), så kanske han (och jag) kan hålla humöret uppe.
Om han inte ruttnar vid första provningen då förstås.
Och jag vid den 5:e.
Eftersom jag planerar att detta ska gå på MAX en timme, så får vi verkligen hoppas att vi träffar rätt RÄTT snabbt.
Inte hamnar i:
"Inte dom, inte dom, inte dom, inte dom, inte dom, inte dom...", som det brukar bli.
Håll tummarna.
 
 
Så var det dags.
Jag ska piffa och nästa gång vi ses...
Då äter jag en NJUTAR-FRUKOST och laddar för shopping!
Förmodligen firar jag med en semesterglass också.
Have a lovely dag allihopen det ska jag i alla fall, och krama lite extra på Chifen ska jag minsann!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0