Midsommar och mitt beroende av internet...

Vårat internet ligger nere sen igår, så just nu bloggar jag via sambons mobil!

Fan, man blir ju helt handikappad och får abstinens att skriva när man inte KAN och FÅR skriva.
Helt otroligt, jag har verkligen blivit beroende av min blogg!
Det kommer ta för lång tid att blogga om allt som hänt och vad vi gjorde på midsommaraftonen så jag får köra en kortversion:
 
Vi hade bestämt oss för Lickershamn, men på väg ut vände vi i Lummelunda, regnet stod som spön i backen och när vi ringde en kompis som har stuga där så hörde hon åskan.
Fan.
Vi åkte till Paviljongsplan där det var sol och fint...
 
 
Detta fotot tog jag vid 16-tiden, därav bristen på folk, annars var det SMOCKFULLT som vanligt där nere.
 
 
Lilla Sunshine körde egen dans och var helt uppe i sin egen lilla värld.
 
Vi fick ändå bra plats i skugga och sol, och eftersom det var asvarmt var det väldigt bra placering.
Mycket folk blev det som samlades på samma plats, vi åt picnic, fikade, mumsade jordgubbar, snackade och vid 16-tiden lättade vi och gick till Glassmagasinet och dom som ville åt glass i den STEKANDE HETTAN!

Jag hade min kornblåa klänning som då tyvärr är helt i polyester, och när jag suttit på en plaststol i typ 30 grader var jag tvungen att ställa mig upp...
Häcken höll på att bli väldigt blöt, inte så fräscht!
 
Så drog vi hem, jag och sambon tog varsin snabbdusch, packade ner ny omgång mat och sen vidare ut till bästisen i Träkumla!
Vi fixade långbord ute på gräsmattan, tog fram sill, ägg, lax, bröd, potatis och allt det där smarriga ihop, åt, grillade och ÅT igen.
Herregud, att vi inte sprack.
 
Vi hade jättetrevligt, och roligt, och många dråpliga historier blev det.
Spelade ni inte spel också undrar ni säkert...?
Svar: Nej!
Vi var så jäkla mätta och dästa efter dagens umänge och all mat på det, så vi orkade inte!
Vi orkade inte ens äta dom smarriga pajerna som bästisen bakat.
Vid 22.45-någonting lättade vi från bästisen och sen på huvudet isäng!
 
Jag var ganska trött när jag kom upp och skulle till jobbet, skulle haft med mig Milou efter önskemål från Chifen häromdagen men hon fick komma senare.
Jag orkade inte ta med henne då, sambon slängde av henne när han skulle ut på golfbanan och så fick Milou en lyxdag med Chifen.
Idag mönstrade vi av...
 
 
 
... och cyklade hem vid 9-tiden.
Jag ska slappa, vet ej om det blir stranden eller bara trädgården, det återstår att se!
Ja, det var den rapporten det, vi ses ikväll igen i alla fall men en ny rapport.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0