Och dagens skada blev...

Och dagens skada blev...
 
 
Brännskadan!
 
Därav kylklampen under armen nere i hörnet.
Ja, så kan det gå när man inte fäller ner hela ugnsluckan medans man kollar brödet, då kan luckan åka upp och bränna bagerskan.
Nu har jag ett 5 cm brännmärke på underarmen, kunde det inte ha hänt på vintern istället och inte NU...?

Fan också, hur ska jag kunna skydda det såret/brännmärket för solen????
Jag tror jag blir galen.
Fattar inte varför jag ser så glad ut på bilden, helt ofattbart.
Men brödet blev bra i alla fall...
 
 
Doftar underbart, men nu är det nedfryst i frysen och ska upp på lördag igen.
Så har jag varit och klippt mig idag...
 
 
 
Dock tyckte jag att det blev lite för kort.
Men det är helt mitt eget fel, eller fel och fel, det behövdes klippas av ordentligt med tanke på att jag klipper mig ju typ bara 1 gång i halvåret.

Så idag sa jag till min frissa att klippa ordentligt, typ 3-4 cm för det behövdes.
Men det blev som sagt för kort tycker jag, speciellt framifrån.
FAST JAG VILLE JU DET och det växer ju ut.
Skitsamma, det blev i alla fall fint lockigt och "ull-looken", dvs det slitna, försvann.
Jag och Milou "tog oss igenom" hundpromenaden, men det var skönt att komma ut och gå i alla fall det hjälper alltid nacken.
Vi tog inte cykeln utan gick hela vägen, det gick bra också för hon drog bara fram till Tallunden och sen var det lugnt.

Så har jag tagit ett beslut här i veckan.
Ja, det finns saker jag är helt färdig med nu, och IDAG blev det MER än uppenbart att nu är det dags.
Det finns prioriteringar och så finns det prioriteringar...
Och vissa prioriterar helt fel enligt min karta och det har jag ruttnat på, påtalat och är färdig med.
 
Man kan ju känna så där ibland att man kan tala med personer och det är som man pratar för döva öron, och dom som känner mig vet väl att min röst är rätt hög och jag har lätt att prata.
Men man kan ju inte prata med någon som är döv, och eftersom jag inte kan teckenspråk...
Ja, då är det ju rätt kört.

Nu ska jag göra ett halsband till mig själv...
Igen. 
 


 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0