Sommarens fester börjar ramla in...

Så var jag hemma och har hunnit vila lite.
 
Gick av jobbet en timme tidigare än vanligt och cyklade hem i raketfart.
Rakt in i duschen och sen for vi iväg till sonens sista skolavslutning på Alléskolan.
Lite sorgligt var det allt, nu lär man inte få vara med på en skolavslutning förrens sonen tar studenten.
Jag som ändå aldrig gillat skolavslutningar eftersom jag alltid jämfört med våra/mina egna PAMPIGA på S:t Hansskolan i aulan och sen i domkyrkan...
Men idag var det allt lite speciellt.
 
Sen fika på skolgården och sen hem och sen...
Gick jag och la mig.
 
Jag har varit helt slut.
Och ännu är dagen inte färdig, vi ska gå på middag klockan 18.00 på Joda med hela klassen, och jag har jordens huvudvärk.
 
Men, men, det är bara att slänga i sig några alvedon och gå iväg, det är ju sista kvällen med gänget för sonen.
Äta bör man i alla fall, och sen på huvet hem.
Regnet vräker ner, ingen pangdag som igår direkt.
 
Så har sommarens fester börjat ramla in här.
Bara i juli är vi nu uppe i inte mindre än FYRA fester som vi är bjudna på, eller jag.
Sambon är bjuden på tre, den fjärde är en renodlad tjejfest 

Och fler lär det nog bli.
 
Ja, det kommer bli fullt schema under semestern, kommer man hinna med något annat än kalasande undrar jag?
Sola, bada kalasa, ja, det är väl så min semester brukar se ut.
Bäst jag laddar med mycket vila INNAN semestern då.
Nu ska jag hoppa i duschen, vi ses senare.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0