Ett fräscht lager vägdamm...

Idag vaknade jag 07.30 av att solen toksken in i sovrummet, jag kände att humöret blev jättebra på en gång.
Det kommer bli en riktigt långpromenad med Milou, för det har vi inte hunnit på hela veckan.
Hon har fått gått små, korta pensionärspromenader med morsan, d
et har inte räckt för Fröken Sprallgök.
Men idag...
Då ska vi trötta ut oss med frisk luft så det står härliga till!
 
Eller frisk luft förresten...
Dags att sopa gatorna här i stan eller...?
 
Fy tusan så skitigt det är när man går ut!
Damm, damm, damm vart man än vänder sig.

Och så skitig man blir dessutom.
Jag vill tvätta min jacka som jag använder mest, men har avstått för varje gång man går ut så går man ut ren och fin.
Sen täcks man omedelbart av ett lager damm och är som en nypudrad Louis den, Ludvig...fransk kung-någonting!
Det är i princip bara peruken och muschen som saknas.
 
 
Igår hade jag för övrigt precis smort in mina läppar med lypsyl innan jag gick utanför dörren, sen cyklade jag iväg längs Söderväg för att träffa kussen.
Och när jag kom fram till Söderport, då hade jag STRÄVA läppar som sandpapper när jag kom fram.
Är det 200 meter från mig typ...?
Jo, jag hade ett fräscht lager vägdamm som satt sig på dom ny-lypsylade läpparna.
 
Dags att börja vårstäda vägarna Region Gotland...?
Bara en liten enkel önskan från en innevånare i Visby stad.
(Host, host... dammlunga nästa....)
Här behöver man inte jobba i gruva för att drabbas av det minsann, det räcker med att gå utanför dörren.
 
Det är i dessa tider man HELST vill bo på landet.
Typ.
 
Och inte nog med det...
FÖNSTRARNA!!!!
Herrgud.
Ja, det är randigt både på längden och tvären av damm, och när solen lyser in blir det rent plågsamt.
Ingen idé att putsa fönstrar förrens i maj, när allt är färdigsopat utanför dörren.
HUR ska jag stå ut...?
Bara att bita ihop.
 
Nog om dammet, det finns så mycket roligare att koncentrera sig på 
Nu ska jag fota fleecekoftan och sen ska jag skära ut tyg till den blommiga barnklänningen.
Sen promenad och sen sy.
Ikväll kommer vänner över och vi ska se Melodifestivalen och äta ost och kex.
Och godis.
Och snacks.
Typ.
Vi ses senare, ha en bra och solig lördag så länge.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0