Ett oömt rum finns ju i garaget...

Uppe och hoppas på att solen kommer fram lagom tills jag ska gå till jobbet.
Känner mig laddad och har sovit som en stock.
Så otippat.
 
Jag trodde ju jag skulle ha SÅ svårt att somna igår, men jag och sonen låg och såg på "Project Runway" och sen somnade jag.
Tack och go´natt.
Så skönt.
 
Så till det där med pälstyg...
 
Jag hade ett snack med en av damerna som har en av tygbutikerna i stan, jag var ju där och betalade mina mönster i fredags.
Mönstren som jag inte kunde betala på torsdagen när sonen slängt mitt bankomatkort i tvättkorgen, hrmph.
I alla fall...
Vi började prata om det där med fejkpäls och päls överhuvudtaget.
 
Det spelar ingen roll vilken typ av fejkpäls man syr eller skär i...
Det luddar och dammar som fan ändå.
 
Ja, det förstod väl jag också, men tipset från henne var:
1. Skär tyget (precis som jag gör)
2. Försök att flytta "ullen" i tyget så man får så ren yta som möjligt där man skär.
3. När man sytt, TVÄTTA plagget direkt så allt överskottsludd släpper.
The End.
 
Har man dessutom ett oömt syrum så är ju det ett plus också så klart.
Det har ju inte jag, MEN......
Jag kom på garaget.
 
Ja, jag har ju min lilla andra verkstad i garaget.
Ett väldigt oömt rum.
Jag ska gå och köpa en ny vaxduk på ÖB, kostar ju noll och ingenting.
Som jag slänger på målarvaxduken och använder enbart när jag skär ut fejkpäls, och så får jag göra det där ute helt enkelt.
Tadaaaaa...
Att jag inte tänkt på det innan?
 
Fast å andra sidan så har jag bara testat att fuskpäls EN GÅNG i mitt liv, nu sist, så jag har ju inte gått och grunnat på det så länge i alla fall.
Det blir perfekt nu när det börjar bli varmt, kanske inte jag går ut och gör det mitt i vintern, men nu och en bit fram på hösten funkar det ju.
Oöm lokal + stort bord med fräsch vaxduk + tvättmaskin = Winwin.
 
Nu har jag köpt ett mönster på en liten overall med luva och tryckknappar till en 1- åring på Stoff & Stil också...
Jag ser lurvig pälsoverall framför mig.
Hurra.
 
Nu ska jag i duschen, vi...
Ses imorgon, ha en bra dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0