Jag fryser inte...

Jag tycker den här dagen är...
Seg.
 
Dagens gåta:
Vem är jätten i matrummet?
 
 
Svar:
Sonen såklart.
 
 
 
Hejhej snygging, säger jag bara.
Och jag HAR frågat om jag fick lägga upp den här, det är minsann bäst nuförtiden...
Annars blir det ett jäkla liv 


Jag har förberett för middagen- sonen har hjälpt mig, fotat sonen (uppenbarligen) fixat in en födelsedagsannons till tidningen till den samme.
Vilat.
Jag är sååååå uttråkad, men jag vilar i alla fall.
 
Annars kan jag meddela in min rätt trista värld att jag nu burit min fleecekofta i hela tre dagar!
Först fick den bara hänga och hänga och hänga på min provdocka.
Jag ville inte förstöra den.
Eh, nähe..?
 
Nu var det väl ändå så att det var meningen att jag skulle ha den här hemma som MYSKOFTA dock...?
Så på med den bara, vad väntar du på Dumbo!?

Ja, och nu BOR jag i den, b
okstavligen bor i den.
Jag vill knappt ta av mig den på kvällen.
 
Och nu när Norgekussen då var och köpte mer fleecetyg, så ska jag unna mig två till.
En i cerise och en i sjögrön som ska bli "finkoftor".
 
  
Jag har köpt dubbelt, så jag kan sy upp och sälja två också, dessutom köpte jag...

  
 
... turkost tyg för att sälja också.
Ja, så nu är den gråa...
 
 
... hemmamyskoftan och jag ska faktiskt säga här precis vad jag sa till sambon igår:
"Jag har inte frusit en enda sekund när jag haft den på mig!"
Och det menar jag verkligen.

Jag brukar ha:
En långärmad t-shirt tröja, en tunn sticketröja och ytterligare en jättetjock sticketröja som grädden på moset ovanpå dom andra två.
Och ÄNDÅ fryser jag.
Ni kan fråga vem som helst som känner mig, jag fryser trots alla dom klädesplaggen.
Men nu har jag ENDAST långärmad t-shirt tröja och fleecekoftan, och är varm hela tiden!!!!
Det har dock aldrig hänt i världshistorien kan jag meddela.

Jag sa till sambon att nu kan jag slänga varenda sticketröja jag äger, för nu behöver jag dom inte längre.
Alls.
Jag gissar att från och till när jag har råd framöver...
Kommer jag sy upp hur många fleecekoftor som helst till mig själv i olika färger att ha och matcha med humör och kläder.

Den gråa sliter jag på här hemma nu i alla fall.
Bra färg är det dessutom för INGA hundhår syns (som på den åskblåa jag sydde först... ) så denna "koksgråa" kan jag verligen rekommendera om man har djur.
Milou har ju både vita och svarta hår, syns inte ett smack.

Den sjögröna (blir snygg till blåa jeans) och den cerisa (blir snygg till vita jeans när man har blivit lite brun) blir gåborts-koftor.
Sen ska jag sy en svart också och...
Herregud, nu får jag sluta 
 
Jag avslutar detta inlägget med ett citat från boken jag fick igår...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0